Co ostatnio obejrzałam...

 Cześć:)

Dziś po raz kolejny, uracze Was kolejną recenzją filmową. Tej wizyty w kinie, długo nie zapomnę; nie tylko dlatego że to były moje urodziny. Sala kinowa zapełniona po brzegi, ja o mały włos nie zgubiłam czapki... 

Sporo emocji we mnie wywołał sam film. Zapraszam na recenzje :)

Dziewczyny z Dubaju


Emi to młoda ambitna dziewczyna, która od lat marzy o wielkim świecie. Gdy tylko nadarza się okazja, bez wahania wskakuje w jego tryby, stając się ekskluzywną damą do towarzystwa. Wkrótce to ona na zaproszenie arabskich szejków zaczyna werbować polskie miss, celebrytki, gwiazdy ekranu i modelki. Jednak ten niedostępny, opływający w luksusy świat już niedługo pokaże swoją mroczną stronę…

Źródło zdjęcia i opisu:




Film jest oparty na książce o tym samym tytule. 
Kilka lat temu, pewien dziennikarz opisał proceder kobiet, jeżdżących na sponsorowane wyjazdy m.in do Dubaju. 

Nie czytałam książki, ale na film się wybrałam- bardzo lubię Dode, która jest producentką tego filmu i to głównie z jej powodu wybrałam się na ten film. Graficznie bije po oczach (jakby luksusowo, choć nie do końca)  technicznie i fabularnie nie mam już żadnych zarzutów. Film rozpoczyna scena, dwóch dziewczyn oglądających mecz piłki nożnej. Jedna z nich to Emi( Paulina Gałązka świetnie zagrała tą postać) 
Za chwilę zostajemy przeniesieni w przeszłość, gdzie obserwujemy Emi, jeszcze w jej rodzinnej miejscowości. Już wtedy okazuje się być sprytna. Natomiast później trafia na konkurs miss, gdzie okazuje się być nieco mniej pewna siebie,  ale wszystko do czasu. Poznaje Dorotę i jej córkę Marianne, a także pierwszego klienta- Dimitra. Zmienia się wówczas, o 180 stopni, głównie za sprawą Doroty, która funduje jej pranie mózgu (sorry, ale nie mogę tego inaczej nazwać, patrząc na zachowanie i teksty Doroty. Muszę jednak przyznać że Pani Katarzyna Figura zagrała rewelacyjnie Dorotę). Emi posłusznie pracuje na nią( wraz z Marianką) jednak poznaje Sama. Jeszcze we trzy, organizują pierwsze wyjazdy sponsorowane,  ale wskutek chęci zemsty Doroty, za to że Emi świetnie sobie zaczyna radzić bez niej, matka i córka zostają na lodzie. Widzimy jak z nieśmiałej dziewczyny, Emilia zamienia się w przebojową, pewną siebie kobietę. Po za pieniędzmi, niemal nic się dla niej nie liczy, żadnych uczuć. Wyjazdy sponsorowane trwają, Emi poznaje Bartka, zaczyna się z nim spotykać, jednak w tym samym czasie flirtuje z Samem. Bogaci mężczyzni pokazują swoje drugie oblicze, dochodzi do tragedii, Emilia i Bartek doczekali się córeczki, dziewczyna zapomniała o dawnym świecie, ale dawny świat nie zapomniał o niej. Błędy młodości skutkują powrotem do Dubaju, gdzie czeka ją  niemiła niespodzianka. Po powrocie do Polski, kolejna. Film kończy się, gdy kobieta wraca do rodzinnego domu.

Film ogląda się lekko,  momentami przyjemnie, momentami nieco mniej- za sprawą scen seksu, i za sprawą sceny gwałtu. Zachowanie Emi nie jest obce; każdy chyba zna taką Emilie (albo o niej słyszał)  która wyjeżdża z małego miasta do większego i pod wpływem pieniędzy się zmienia i to na gorsze... 
Nie brakuje też scen karaoke z piosenkami Dody, sama Doda również pojawia się w filmie- niestety, na krótko, jest to tylko epizod.  Pomijając scenę  gwałtu, w filmie jest też sporo innych, nie mniej poruszających scen- samobójstwo jednej z dziewczyn, niepełnoletnie nastolatki, na luksusowych jachtach... 

Ciężko mi określić gatunek tego filmu;  trochę tu romansu (Emi i jej zagrywki z Samem i Bartkiem), trochę dramatu (samobójstwo Kamili).


Główna bohaterka niejednokrotnie pyta: jaka jest Twoja cena? 

W filmie widzimy że nie każda kobieta ma swoją cene, nie każdą da się kupić...


Czy warto obejrzeć Dziewczyny z Dubaju?
Myślę że tak, ponieważ film jest całkiem dobry.
Jeśli jednak liczycie że dowiecie się która z celebtytek dorabiala sobie , to się przeliczycie :)


Oglądaliście film lub czytaliście te książkę?

Dajcie znać w komentarzach:)

Do następnego:)
 






21 komentarzy:

  1. Ostatnio jest tyle nowości, że nie nadążam, a to niestety nie film dla mnie :< Cieszę się, że Tobie się podobał!

    OdpowiedzUsuń
  2. może kiedyś go obejrzę, ale jakoś nie mam większego parcia

    OdpowiedzUsuń
  3. Мне не знаком этот фильм и о книге я ничего не слышала, но спасибо за отзыв, как-нибудь посмотрю!

    wdresscode.blogspot.ru

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym filmie, sporo ostatnio o nim piszą w gazetach, internecie i mówią w telewizji. Na pewno porusza ważny i zarazem starszy temat jak piękne kobiety są werbowane do arabskich szejków jako " damy do towarzystwa".

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy16 grudnia

    Dzięki tobie film zarobił już ponad 10 milionów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba raczej nie z powodu mojej skromnej osoby :D

      Usuń
  6. Mam wielką ochotę obejrzeć ten film ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Я этот фильм ещё не смотрела, но заинтересовалась ))

    OdpowiedzUsuń
  8. This looks very interesting. Have a great day!
    Rampdiary | Fineartandyou | Beautyandfashionfreaks 

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałam bardzo iść na ten film, ale niestety czas mam teraz bardzo ograniczony :c może uda się jeszcze przed nowym rokiem ;D

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. I haven't heard of it.
    Now I'm interested.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o tym filmie, ale jakoś mnie nie kusi do obejrzenia. Ostatnio najchętniej oglądam komedie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa jestem tego filmu, a po przeczytaniu Twojej recenzji jeszcze bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba jednak nie mój gatunek filmu ale zobaczę jeszcze może kiedyś się skuszę jak wyjdzie na jakiejś platformie, do kina się raczej nie wybieram :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna recenzja. Ja osobiście nie oglądałam jeszcze tego filmu ale lubię takie klimaty i chętnie go obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tym filmie, bo chyba trudno nie słyszeć, ale jeszcze nie oglądałam i raczej na razie się nie skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę o to by nie kopiować komentarzy innych

      Usuń
  17. o wlasnie mega chce obejrzec!

    OdpowiedzUsuń
  18. For the first time I heard for it. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)