Co ostatnio obejrzałam...

 

Cześć ☺

Majówka już za chwilę, mimo że sposoby na jej spędzenie są dość ograniczone ,nie tylko przez obostrzenia ale i przez pogodę ,to wierzę że można te kilka dni spędzić miło oraz wypocząć -czego Wam życzę 😙

Gdy pogoda nie dopisuje ,można spędzić czas np na spędzaniu filmów czy seriali.Tak więc zapraszam Was na listę produkcji ,które ostatnio obejrzałam- być może ,coś dla siebie wybierzecie ☺

Niezależnie od pogody ,jeszcze raz Wam życzę udanego ,długiego ,majowego weekendu 😙 (dajcie tez znać ,czy macie jakieś plany ☺)






Lupin 



Kiedy Assane Diop był nastolatkiem, jego życiem wstrząsnęła śmierć ojca, oskarżonego o przestępstwo, którego nie popełnił. 25 lat później Assane pomści go, inspirując się opowiadaniami „Arsène Lupin, dżentelmen włamywacz”.


Ci którzy są na moim blogu dłużej, wiedzą że do seriali Netflixa, podchodzę jak pies do jeża.13 powodów, Szkoła dla Elity -to nieliczne produkcje które mi się  spodobały.Od czasów Domu z papieru omijłam Netflix szerokim łukiem.Przełomem był serial Emily w Paryżu -serial mi się na tyle spodobał że prawdopodobnie dlatego zdecydowałam się obejrzeć szeroko polecanego Lupina (kolejne powody to to że jest on serialem sensacyjnym no i tytuł kojarzy mi się  z Harrym Potterem 😉)
Jeśli chodzi  o serial Lupin to w skrócie; nie ma rewelacji ,nie ma też tragedii.
Jest sporo akcji ,jest  też napięcie jednak momentami nie rozumiałam tego serialu.Można się też trochę pogubić ;w jednej scenie mamy młodego Diopa a za pięć minut widzimy go dorosłego.Lekki ból/żal miałam po piątym ,ostatnim odcinku ;nie wiem czy twórcy serialu wzięli przykład z Polsatu 😁 bo zakończyli pierwszy sezon w kulminacyjnym momencie...
Podobno ma powstać drugi sezon ,chętnie obejrzę ☺
Podsumowując pierwszy ; jest naprawdę sporo akcji (pościgi za Diopem, jego zemsta za śmierć ojca ,czy finał sezonu ) momentami jednak trochę wieje nudą jednak nie ma co sie zniechęcać bo za chwilę mamy to wynagradzane sporą dawką akcji.Nie ma tu brutalnych scen,wulgaryzmów.Wyszedł całkiem niezły kryminał; polecam ☺




Gambit Królowej 


Oparty na powieści Waltera Tevisa miniserial Netflix pt. Gambit królowej to opowieść o dojrzewaniu i o tym, jaka jest prawdziwa cena geniuszu. Młoda Beth Harmon (Anya Taylor-Joy), która pod koniec lat 50. ubiegłego wieku trafia do prowadzonego w stanie Kentucky sierocińca, odkrywa w sobie niezwykły talent do szachów, jednocześnie uzależniając się od przepisywanych dzieciom leków na uspokojenie. Dziewczyna, dręczona przez własne demony i napędzana wybuchowym koktajlem ze środków odurzających podkręconym jej własnymi obsesjami, zmienia się w wyjątkowo uzdolnioną i czarującą outsiderkę, która postanawia szturmem podbić konserwatywny i zdominowany przez mężczyzn świat zawodowych szachów. 


Po tym jak spodobał mi się  serial Lupin ,wzięłam się  za oglądanie kolejnej polecajki z Netflixa - chodzi o Gambit Królowej .Myślę że każdy o tym serialu słyszał, a ci którzy go oglądali są nim zachwyceni.Produkcja składa się  z siedmiu odcinków (Debiuty,Strata jakości ,Zdublowane Piony ,Gra  Środkowa,Podwójne uderzenie ,Partie odłożone, Gra końcowa )  każdy z nich trwa około godziny.Patrząc czas trwania ,niezbyt chętnie się zabrałam za oglądanie (co jeśli serial okaże się  klapą? )
Na szczęście  niepotrzebnie się tego obawiałam ,bo serial naprawdę wciąga.Główną bohaterkę ,poznajemy w momencie gdy trafia do sierocińca.
W kolejnych odcinkach widzimy jak zostaje adoptowana oraz kolejne jej przeżycia ;konflikty wśród rówieśników, rozstanie jej nowych opiekunów, alkoholizm jej opiekunki ,pierwszy związek ,walka o dom,nałóg a także wspomnienia z dzieciństwa ,zanim trafiła do sierocińca  -a w tle (raczej na pierwszym planie ) gra w szachy.
Serial naprawdę wciąga ,nie ma nudy.Jedyne co mnie irytowało to Beth czyli główna bohaterka -naprawdę ,mi się  wydawała irytująca ,jakaś dziwna (choć z drugiej strony, patrząc na to co przeszła w pełni rozumiem dlaczego taka jest )
Mimo wszystko serial naprawdę polecam ☺




Oczy diabła 

Wybaczcie brak zdjęcia, opisu i moją kulawą recenzje ,ale jeszcze mi się  nie zdarzyło opisywać tu na blogu jakiegokolwiek filmu dokumentalnego (a oglądam ich sporo ,tylko że są raczej nie dla wrażliwego widza, więc nie chce was tu straszyć .Jeśli chodzi o zdjęcie i opis nie mogłam nigdzie znaleźć )
Najnowszy dokument pana Vegi opowiada historię dzieci ;przez większość czasu poznajemy szczegóły handlu dziećmi,do domów publicznych (na wymioty mi się zbierało ,gdy słuchałam co w takich miejscach robią z tymi dziećmi ,a są to naprawdę małe dzieci w wieku kilkumiesięcy czy kilku lat )
Mamy też historię chłopca który został porwany w wieku kilku lat ,jego mama trafiła na trop o nim gdy jest już dorosłym mężczyzną.
Jako dokument oglądało się to całkiem nieźle (chodzi mi tu o gatunek filmu ,nie o jego treść która jest naszpikowana obrzydliwymi treściami ,dotyczącymi małych dzieci)
Propozycja raczej nie dla wrażliwych osób.




Chyłka.Inwigilacja 





Chyłka nie ma wątpliwości. Piotr Langer junior jest zdolny do wszystkiego. Jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa Magdzie i Darii jest spełnienie jego żądań. Prawniczka rezygnuje z wyjazdu i wraca do kancelarii, by zgodnie z jego poleceniem zająć się obroną ojca. Obertał to główny podejrzany w sprawie o morderstwo Piotrowskiego, psychopaty odpowiedzialnego za śmierć żony i córki Bukano. Czy prawniczka zdoła zapomnieć o tym, co spotkało ją w dzieciństwie i pojednać się z ojcem? W tym samym czasie do kancelarii Żelazny & McVay zgłasza się para, która twierdzi, że zatrzymany pod zarzutem próby zamachu terrorystycznego młody mężczyzna to ich zaginiony przed laty w Egipcie, adoptowany syn. Rodzice są przekonani o niewinności Przemka. Chcą, by obroną zajęła się Joanna Chyłka. Prawniczka zgadza się bez wahania. Sprawa zyskuje rozgłos w mediach, dodatkowo będzie to niepowtarzalna okazja, by zmierzyć się na sali sądowej ze sławnym prokuratorem – Paderbornem i wrócić na sam szczyt.


Pierwsze odcinki wskazują na to że ,w tym sezonie Chylka będzie zajmowała się  obroną ojca , widz będzie miał okazję poznać sporo faktów z jej dzieciństwa - po części tak właśnie jest; mamy tutaj wiele klatek z dzieciństwa Chyłki i czwarty sezon obfituje w sporo wydarzeń z jej życia prywatnego a niektóre będą sporym zaskoczeniem dla widzów.Sprawa Obertała nie trafia na wokande sądową, a pani prawnik zajmuje się obroną Fahada który został oskarżony o próbę zamachu terrorystycznego.Rodzice chłopaka twierdzą że Fahad to tak naprawdę ich ,niegdyś  zaginiony, syn Przemek.Fahad/Przemek nie jest chętny do współpracy z obrońcami ,a sądowe rozprawy wskazują na to że Chyłka tym razem przegra.W końcowych odcinkach Fahad znika ,a Chyłka podążając jego tropem odkrywa prawdę o nim ,dowiaduje się też że została wplątana w kolejne intrygi (zarówno jeśli chodzi o Fahada ,oraz także przez Kordiana ) oraz jest w niebezpieczeństwie ,którego skutki są przedstawione w ostatnim odcinku.


W tym sezonie nie brakuje intryg ,tempa i akcji; dzieje się naprawdę dużo.Na szczęście nie ma szans by się pogubić.W tym sezonie Chyłka mnie zaskoczyła swoją postawą w pewnej sprawie  i to pozytywnie.Cały sezon dotyczy tematyki ISIS  ,obrony państw przed organizacjami terrorystycznymi, przeszłością pani mecenas oraz mamy też wątek grup ultraprawicowych.Ostatni odcinek jest naprawdę mocny (szczególnie końcowe sceny ) i sprawił że nie mogę się doczekać kolejnego ,piątego sezonu.
W tym sezonie oprócz stałej i świetnej obsady ( nie umiem sobie nikogo innego wyobrazić w roli Chyłki niż pani Cieleckiej; no najlepsza poprostu 💕) mamy też gościnny udział kilku innych lubianych przeze mnie aktorów (pan Pazura czy pan Warszawski który świetnie zagrał rolę Radka Kędzierskiego w Belfrze)
Czwarty sezon Chyłki oczywiście polecam fanom produkcji sensacyjnych oraz wielbicielom pani mecenas 😉




Źródła zdjęć i opisów :


Oglądaliście którąś z powyższych propozycji ?
Co ostatnio oglądaliście ?

Dajcie znać w komentarzach ☺ 

Do następnego 😙 




16 komentarzy:

  1. Hejka Lili :)
    Mam nadzieję, że na majówkę pogoda dopisze :) Tego życzę i sobie i Tobie i wszystkim :)

    Z przedstawionych seriali oglądałam Gambit Królowej i mega mi się podobał ten miniserial :) A kilka tygodni temu skończyłam też książkę. Cudna, mega polecam :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Gambit Królowej i Lupin to iście genialne pozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lupin i Gambit Królowej ogladalam i przyznam ze bardzo mi sie podobaly :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I haven't seen any of these. Thanks for sharing Lili.
    Happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć Lili. Cieszę się, że lubisz Lupin, podoba mi się też historia i akcja pokazana w filmie Lupin.

    Miłego dnia.
    Pozdrowienia z przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mało oglądamy tv. Najczęściej zaglądamy na Master Chef Junior, czy Kuchenne Rewolucje... bardziej programy niż filmy. I w kółko Pottera :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy01 maja

    Z wymienionych przez Ciebie propozycji nic nie oglądałam,
    ale zaciekawiłaś mnie tym filmem dokumentalnym pt. "Oczy diabła".
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pogoda jest tak fatalna, że nawet na spacer nie chce się wychodzić...Zaciekawiły mnie "Oczy diabła", chociaż to bardzo trudna tematyka, ale myślę że warto obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z Twoich propozycji widziałam jedynie "Lupina". Serial przyjemny, jakoś mocno mnie nie wciągnął, ale ma potencjał. Pierwszy sezon jeszcze się nie skończył, kolejne odcinki mają być latem. :D

    Życzę Ci udanej majówki! ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Gambit Królowej to mój ulubiony serial Netflixa :) O Lupinie słyszałam, może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gambit Królowej mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lupin obejrzałam przez jeden wieczór i dla mnie jest to super serial. Od samego początku trzyma w napięciu, wątki wcale nie są zagmatwane. Ostatni odcinek skończył się w taki sposób, by przyciągnąć widza przed ekran wraz z nowym sezonem, na który czekam z niecierpliwością. Emily w Paryżu obejrzałam - dla mnie bez szału, trochę zbyt oderwana od realiów akcja. Nie oszukujmy się, kto młodą niedoświadczoną dziewczynę wysyła do Europy, by nadzorowała pracę dobrze prosperującej agencji? Poza tym zachowania głównych bohaterów są dla mnie niezrozumiałe, niby stale związki, niby wielka miłość, a z taką łatwością potrafią sypiać z kimś innym. Plus na pewno za piękny, mój ukochany Paryż, za urocze kamieniczki. Spodziewałam się też bardziej ciekawych stylizacji głównych bohaterek (bo to przecież Paryż - światowa stolica mody), ale mnie nie zachwyciły. Drugą część pewnie obejrzę, gdy będę miała luźniejszy wieczór, ale nie czekam na niego z ciekawością. Dom z papieru mi się nie podobał, obejrzałam zapowiedź i jednak to nie dla mnie. Gambit królowej jest na mojej liście do obejrzenia, jeszcze nie widziałam zapowiedzi, ale nastawiam się pozytywnie do tego serialu. Oczy diabła nie znam, a Chyłka inwigilacja na samą myśl już mnie denerwuje. Słyszałam, że jest dobry, ale jakoś do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam Oczy diabła i ciężko mi było się po tym pozbierać.
    Ostatnio skończyłam oglądać serial Luther, a teraz Witamy na odludziu.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Majówka już za nami i prawie cała spędziłam ją w domu, ale ta pogoda mało do czego zachęcała.
    GAmbit królowej już za mną- osobiście też mi się podobał.
    Kusi mnie Lupin i Chyłka ( książaki z tej serii uwielbiam).
    Ja ostanio nadrabiam mega dobry brytyjski esrila Line of duty :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. z tej listy obejrzałam tylko Lupin, bardzo fajny serial :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja czekam już na kolejną część Lupina dobrze, że mi przypomniałaś haha ;p

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)