Co ostatnio obejrzałam...

 Cześć 🙂


Wygląda na to że przyszła do nas zima. Wczoraj u mnie zaczął padać śnieg, co sprawiło że ziemia ,drzewa ,ogólnie wszystko zostało pokryte białą warstwą puchu 😊

A jak to u Was wygląda?

Ja liczę że ten śnieg utrzyma się przynajmniej  do niedzieli (tylko żeby nie było tak zimno),ponieważ w planach mam foty na zewnątrz,fajnie by było zrobić taką zimową sesje zdjęciową 

Jak już wspomniałam, jest zimno co raczej sprzyja spędzaniu czasu w domu.A wiadomo że na takie ,długie zimowe wieczory najlepsze są m.in filmy ,książki i seriale. Ja mam dziś dla Was propozycje dwóch seriali ( są  to ekranizacje moich ulubionych książek).Część z  Was  pewnie się  już domyśla ,jakie to są propozycje 😊

Tak czy inaczej, zapraszam do lektury postu 🙂









Król 




Akcja serialu dzieje się w Warszawie w 1937 roku. Nad Europą wisi widmo faszyzmu. Miastem trzęsie żydowski gang pod wodzą polskiego socjalisty, Kuma Kaplicy. Prym wiedzie w nim żydowski bokser, Jakub Szapiro – obiekt uwielbienia warszawskich kobiet oraz źródło zazdrości i lęku wielu mężczyzn. Jakub skrycie marzy o tym, żeby kiedyś zastąpić Kuma i zostać królem Warszawy. Pewnego dnia przejmuje opiekę nad młodym chłopakiem, Moszem Bernsztajnem, w którym widzi swojego następcę. Tymczasem spisek na szczytach władzy może zmienić oblicze Warszawy i całego kraju, wpływając na gangsterskie imperium Kuma, a także na przyszłość samego Szapiry. Uwikłany w skomplikowane relacje z trzema kobietami Jakub stanie wkrótce do decydującej walki o władzę na ulicach miasta






Rok temu (przepraszam półtorej  roku temu ,bo książkę przeczytałam w 2019)pisałam Wam o książce,o tym samym tytule.Książka mi się bardzo spodobała, nie mogłam się  doczekać serialu,który całkiem niedawno obejrzałam.
Po zabojstwie ojca,młody chłopak Mosze Bernsztajn, trafia pod opiekę swojego idola ,boksera i gangstera  Jakuba Szapiro,który wkrótce wygrywa swoją najważniejszą  walkę w życiu, z Andrzejem Ziembińskim.Brat Szapiry,Moryc zostaje pobity i zakazuje mu zemsty na oprawcach.Ciało ojca Moszego zostaje odnalezione a prasa oskarża o to zabójstwo gang Kaplicy.Sam Kum Kaplica kilka razy trafia  do aresztu  i kilka razy też z niego wychodzi.
Jakub Szapiro nawiązuje współpracę i romans z córką  prokuratora i siostrą Andrzeja.Decyduje się też na emigracje do Palestyny,jednak w końcu zostaje w Warszawie. 




Książkę czytałam dość dawno temu ,tak więc zbyt dokładnie  nie pamiętam, jak było z fabułą  chronologicznie.Gdzieś jednak wyczytałam  że film/serial jako odrębne dzieło powinno się  samo bronić.Nie mogę też pominąć początku;książka rozpoczyna  się  walką  bokserską między Ziembińskim a Szapiro, natomiast serial rozpoczyna się od pochodu, a później starcia socjalistów z narodowcami.
Jestem pod wrażeniem ,tego że udało się całą książkę pomieścić w ośmiu odcinkach (serial można obejrzeć na Playerze )
Książka ujęła mnie przedewszystkim smakiem ,elegancją i nie inaczej jest w serialu ; począwszy od kostiumów ,skończywszy na scenografi.
W książce natknęłam się na  kilka scen erotycznych ,w serialu są one ograniczone i nie są przedstawione wulgarnie czy w jakiś taki odrażający sposób.W serialu nie brakuje też brutalnych i krwawych scen (m.in starcia narodowców i socjalistów ,pobyt w areszcie Kuma Kaplicy ).
Jak dla mnie serial na wielki plus 😀





















Chyłka.Rewizja 





Tym razem, po zwolnieniu z kancelarii Żelazny & McVay, prawniczka musi zmierzyć się z nowymi problemami, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Przez przypadek zostaje zaangażowana w sprawę podwójnego morderstwa. Jej klient – cygan Bukano – po stracie żony i córki ma otrzymać pokaźną sumę od towarzystwa ubezpieczeniowego. W międzyczasie staje się jednak głównym podejrzanym w sprawie









Inaczej było w przypadku  Chyłki - najpierw obejrzałam serial ,a później sięgnęłam po książkę (po drugim sezonie ,przeczytałam 10 lub 11 tom ,wybaczcie, ale dokładnie nie pamiętam,w każdym razie sporo pominęłam) 
W Rewizji  ,Chyłka podejmuje się  obrony(A raczej pomocy przy formalnościach związanych z polisą) Roma Bukano ,którego żona i córka zostały zamordowane. Kwota polisy jest naprawdę wysoka ,sama polisa jest wykupiona w firmie Salus,którą reprezentuje  kancelaria Żelazny&McVay ,z ktorą pani prawnik rozstała się w poprzednim sezonie-tak więc  w trzecim sezonie ,pojawia się  sporo postaci z poprzednich  serii.
Oprócz sprawy polisy ,mam też morderstwa i to nie tylko rodziny Bukano ,ale też innej postaci - ta ostatnia zbrodnia  ,zostawia furtkę do kolejnego sezonu.W tym sezonie ,dowiadujemy się  też sporo o przeszłości Chyłki, oraz obserwujemy jak wpada w nałóg alkoholizmu.


 Zabierając się  za ten sezon ,mniej więcej wiedziałam czego się spodziewać  ,jeśli chodzi o  fabułę ( tak samo będzie zapewne w przypadku  kolejnego sezonu).Spodziewałam się  też że Chyłka jako ,mój ulubiony  gatunek filomowo-serialowo-ksiazkowy nie zawiedzie ,a po seansie się nie zawiodłam.Cały czas wiedziałam że to nie Bukano jest mordercą swojej rodziny ,czekałam tylko na to kto jest nim naprawdę ,a finalnie okazało się  to jeszcze bardziej złożone.W serialu nie brakuje intryg (ach ten Langer ,dobrze że zostaje na dłużej 😉) krwawych,brutalnych  scen a największym szokiem jest przeszłość Chyłki.
Cały sezon na wielki plus ,czekam na kolejny a Rewizje  polecam -oczywiście przedewszystkim  fanom thrillerów. 



Źródło zdjęć plakatów i opisów:




Ogladaliście któryś z tych seriali?(lub czytaliście te książki ?)

Co ostatnio obejrzeliście lub przeczytaliście?

Dajcie znać w komentarzach ☺

Do następnego 😘
















25 komentarzy:

  1. Hi Lili
    Here in Portugal it's very cold but it's not snowing, thanks God I hate snow! I didn't saw those tv series, I don't like to watch tv, but just have read the Little Prince!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten serial Król może być ciekawy, takie historie z dawnych lat warto obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam tych seriali, myślę, że Chyłka, by mi bardziej przypadła do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jest śnieg i w sumie to mnie to cieszy. Chyłkę bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam przedstawionych tytułów.
    Ja obecnie swoją uwagę skupiam na serialach: "Więzień miłości", "Kozacka miłość" i "Królowa piękności". Takie oderwanie od nauki i możliwość przyjemnego spędzania czasu :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh very interesting sweetheart
    xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Haven't seen these series but I've recently watched some awesome films.
    Have a great one Lili!

    OdpowiedzUsuń
  8. W końcu śnieg utrzymuje się dłużej niż przez noc :D Z jednej strony się cieszę, bo dzięki niemu mamy okazję dojrzeć niesamowite widoki, a z drugiej strony czuje ogromny strach, bo śnieg = więcej wypadków na drodze :(
    Nie widziałam żadnego z powyższych. Ostatnio podłączyłam się do chłopaka w oglądaniu Tytanów :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałem jeszcze dwóch serii, wygląda na to, że fabuła jest bardzo interesująca.

    Chcę zobaczyć śnieg, ponieważ mój kraj nie istnieje.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  10. nie oglądałam tych seriali ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W Gdańsku juz drugi tydzień biało! :D Nie oglądałam nic z przedstawionych pozycji. Ostatnio ogólnie oglądam mało seriali i fimów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądałam żadnego z tych seriali, ale mam w planach Chyłkę jak już nadrobię książki. U mnie też jest śnieg, ciekawe jak długo będzie. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Lili :)
    Pierwsze zimowe zdjęcia już za mną :)
    U mnie zima na całego :)

    Nie znam tych produkcji :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie też dużo śniegu, nawet na sankach już byłam;)
    Ostatnio oglądam więcej filmów niż seriali, tych nie widziałam, ale czekam na kolejną część Peaky Blinders oraz Gomorry:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam w planach Chyłke, ale najpierw zacznę od książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie znam tych seriali:)
    U nas tyle śniegu, że szok! A w nocy z soboty na niedzielę zapowiadają -20 w nocy :(

    OdpowiedzUsuń
  17. thank you for sharing of your well written review of good movies.

    Have a great weekend.

    OdpowiedzUsuń
  18. Król może by mnie skusił , ale Chyłkę próbowałam obejrzeć, ale mi nie podeszła.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyobrażam sobie mroźną pogodę w Twoim kraju, chcę robić zdjęcia i robić zdjęcia śniegiem.
    Z pewnością zima to najlepszy czas na czytanie książek i picie gorącej czekolady. Dziękuję za książkę, którą polecacie.
    Miłego tygodnia
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  20. These series seems interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/01/kerastase-nutritive-nectar-thermique.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyłkę znam z dwóch poprzednich części. Na pewno obejrzę Rewizję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy16 stycznia

    Nie oglądałam tych seriali, a odnosząc się do zimy to myślę,
    że zostanie z nami trochę dłużej :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. "Król" mnie chyba najbardziej zaciekawił :)

    Dobrego dnia Lili :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A Warm Blanket And Entertaining Movies - Sounds Perfect

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  25. Hejka, Ewo! ;)

    Ostatnio wciągnęłam się w serial "Mr. Robot", który ma 4 sezony. Obecnie kończę 2. ;) Natomiast z książek przeczytałam "Lekarz Ci tego nie powie". ;)

    Przesyłam Ci serdeczne pozdrowienia! ;*

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)