Co ostatnio przeczytałam...

 Cześć ☺


Jakiś czas temu na moim InstaStory ,pokazywałam Wam zamówienie zrobione w internetowej księgarni ,gdzie kupiłam dwie książki

Jedną z nich chwaliłam się  również na InstaStory ,nawet zrobiłam Wam małą zgadywanke ,odnośnie autora ;większość z Was stawiała na książkę pana Mroza.

Najnowsza Chyłka jest już przeczytane ,i post o niej niebawem pojawi się ,a póki co przychodzę do Was z recenzją właśnie tej pierwszej książki 


Zimny Chirurg


Max Czornyj



Wszyscy jesteśmy niewinni. Winne naszych zbrodni są jedynie złe okoliczności.

Prawdziwa historia najbardziej makabrycznego seryjnego mordercy. Psychopaty, który trafił do podręczników kryminalistyki na całym świecie.

Edmund Kolanowski jest zwyczajnym człowiekiem z sąsiedztwa.

Ma żonę i dzieci, niczym szczególnym się nie wyróżnia.

Poza jednym - instynktem bestii. Ta cecha czyni go zwyrodniałym mordercą i kolekcjonerem trofeów.

Dewiantem analizowanym przez FBI.

Czy Kolanowski jest potworem, czy może ofiarą własnej przeszłości?

Dzięki tej książce wnikniesz w głąb umysłu seryjnego mordercy.

Tym razem prawda okaże się bardziej przerażająca od fikcji.





Źródło zdjęcia i opisu :




Autora książki miałam okazję ,poznać przy Rzeźniku (tu macie recenzje )
Już wtedy wspomniałam że napewno sięgnę po kolejne książki autora.
No i tak oto ,przeczytałam Zimnego Chirurga
Książka ta,w moim odczuciu jest równie brutalna ,choć nieco mniej niż Rzeźnik - być może dlatego że Kolanowski nie był kanibalem ,lecz nekrofilem 
I tak oto ,mamy opisy wycinania kobiecych narządów płciowych ,oraz stosunków seksualnych z kobietami martwymi (fuuu 😰)
Plusem tutaj jest chronologia ;narracja jest pierwszoosobowa,czytamy na początek wspomnienia o dzieciństwie Kolanowskiego ,a nie miał on lekko ;śmierć brata ,matka która się nim nie interesowała oraz częste wizyty w szpitalach psychiatrycznych.
No i wizyty na cmentarzu,gdzie wraz z mamą odwiedzał grób młodszego brata i już wtedy zauważamy pierwsze niepokojące oznaki w jego zachowaniu.
Podczas pobytu w szpitalu psychiatrycznym ,jesteśmy świadkami przerażającego zdarzenia gdzie mamy początek jego dewiacji jaką jest nekrofilia.
Kolejne strony ,to kolejne odrażające zachowania i zbrodnie Kolanowskiego.
W końcu główny bohater zostaje mężem ,później ojcem jednak nic to nie zmienia.
Po gwałcie ,trafia on do więzienia gdzie jest wrogo traktowany a w tym samym czasie żona odchodzi od niego ,zabierając dzieci.
Po wyjściu z więzienia ,Edmund nadal kontynuuje swoje zbrodnie ,szukając ofiar nie tylko na cmentarzach.Po raz kolejny związuje się z inną kobietą,która niejednokrotnie znajduje w piecu spalone szczątki kobiecych narządów płciowych.
Pościg milicji ,za Kolanowskim zaczyna się w momencie gdy gwałci on i zabija małą dziewczynke a śledczy zaczynają łączyć tą sprawę z przypadkami bezczeszczenia zwłok i podejrzewają że sprawca jest ten sam
Przez pewien czas ,mimo to zostaje on nieuchwytny ,nie trwa to jednak ,zbyt długo.
Trafia on w końcu do aresztu ,a zeznania jego ówczesnej partnerki go pogrążają.
Finalnie zostaje skazany na karę śmierci i stracony (była to jedna z ostatnich kar śmierci ,wykonanych w Polsce )


Mimo że nie brakuje tu brutalnych scen związanych z gwałtem ,beszczeszczeniem zwłok i wycinaniem narządów płciowych kobiet ,w porównaniu do Rzeźnika , tą książkę czytało mi się zdecydowanie lepiej.
Nie wiem czy to przez to że tutaj jest opisane chronologicznie od dzieciństwa Kolanowskiego ,aż do momentu jego powieszenia (w Rzeźniku mieliśmy naprzemiennie sceny z dorosłego życia i z dzieciństwa ) ,czy też może przez to że autor ,w osobie Edmunda Kolanowskiego ,zwraca się do czytelniczek ( Bądź cierpliwa.Poczekaj chwilę ,a poznasz całą prawdę.)
Być może ze względu na narracje pierwszoosobową ,Edmund Kolanowski wcale nie wydaje mi się być zwykłym ,normalnym człowiekiem
Pod koniec każdego rozdziału ,mamy fragmenty z protokołów czy zeznań świadków -nadaje to autentyczności książki i jest bardzo fajnym uzupełnieniem przeczytanego rozdziału
Książka mi się podobała 
Czy polecam ?
Tak ,ale przedewszystkim osobom które nie są wrażliwe ,a także fanom thrillerów psychologicznych ☺




Czytaliście ?
Co ostatnio czytaliście ?

Dajcie znać w komentarzach ☺

Do następnego 😘





47 komentarzy:

  1. Lately, I struggle to find time for reading. At least, I can get some inspiration from you

    OdpowiedzUsuń
  2. That sounds very interesting!!    

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że to dziwnie zabrzmi, ale kocham takie klimaty (żeby nie było, jestem zdrowa psychicznie :D), szczególnie w książkach. Z chęcią bym się wciągnęła w tą historię i myślę, że bym czytała, aż do ostatniej strony za jednym razem

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki, ale czasem lubię przeczytać coś takiego brutalnego, więc może kiedyś się skuszę na tą książkę, tym bardziej że lubię thrillery psychologiczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie chyba zbyt mocna, wiesz. Ja ostatnio nie mam czasu na czytanie. Pozdrawiam Lili :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brrrr już patrząc na tę okładkę czuje strach :D książka nie dla mnie :D Ja ostatnio przeczytałam 2 części sagi Dobrzyńskich Gabrieli Gargaś - rodzinna historia oparta o czasy wojny i rzezi wołyńskiej. Mega polecam naprawdę świetne książki :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście ta okładka wywołuje ciary 😁
      Dziękuję za polecenie-chętnie przeczytam tą sage😀

      Usuń
  7. Powieść z motywem thrillera jest rzeczywiście bardzo interesująca do przeczytania, zwłaszcza historia psychopatyczna z chorobą psychiczną.
    Mimo że historia jest okropna, czytelnik będzie zaciekawiony fabułą, niezależnie od tego, czy istnieje tło, które czyni osobę mordercą psychopatą, czy też samego siebie, który cierpi na poważną chorobę psychiczną.
    Dziękuję za podzielenie się tą historią.
    Miłego dnia
    Z poważaniem

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe książki, na pewno po którąś z nich sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. This sounds very interesting! Lovely Post!
    Allurerage
    Thetrendybride

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello
    Oh I don't like that kind of violent reading !! Our life is already violent enough !!
    xoox

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam, tak samo nigdy nie czytałam o nekrofilii, więc mogłoby być ciekawie hehe

    OdpowiedzUsuń
  12. Myśle, ze to nie jest ksiażka dla mnie. Wydaje mi się, ze jest dla mnie zbyt brutalna

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie po nią sięgnę ja ostatnio nie przeczytałam nic, ponieważ nie mam czasu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój klimat, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam mieszane odczucia, niby mnie ciekawi, ale nie wiem czy chciałabym się wgłębiać w tą lekturę, zdecydowanie wystarczył mi twój opis :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Och, ta mordercza historia jest straszna. Gdyby ta książka została sfilmowana, byłby to pełen napięcia spektakl i mógłby stać się filmem kasowym.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry, Kochana Lili!
    Po pierwsze, gdzie zamawiasz książki teraz? Bo ja szczerze pisząc, mam z tym problem. Przyszły mi ostatnio kiepskie egzemplarze i zawiodłam się na kilku firmach :(
    Jeśli chodzi o "Zimnego chirurga" to z tego, co się orientuję, moja mama ma tę książkę na półce, ponieważ jest wielką fanką Czornyja! Ja nie miałam styczności jeszcze z tym autorem, ale skoro polecasz, to w sumie chętnie chwyciłabym po taką lekturę, pomimo jej brutalności. Dziękuję za polecenie! :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko, a na jesień samych dobrych książek życzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj zamawiam je w Empiku,tą akurat zamówiłam w księgarni internetowej Świąt Książki 😀
      Również pozdrawiam Cię serdecznie 😘

      Usuń
  18. Thank you for recommendation.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/09/juvena-of-switzerland-juvenance-epigen.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Cute! Thank you very much for your review!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojj kusi mnie ta książka❤

    OdpowiedzUsuń
  21. To chyba nie jest książka dla mnie 😅 choć nie jestem wrażliwa jeśli chodzi o takie sceny w filmach itp to nekrofilia zdecydowanie mnie odrzuca

    OdpowiedzUsuń
  22. oj tak :D chcę to czytnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie moja tematyka, ale polecę siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. I'll find the book...interesting.
    Thank you for sharing summary of the book.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ooo bardzo zaciekawiłaś mnie ą książką. Ja właśnie skończyłam czytać Trupią farmę i zastanawiam się po jaką teraz sięgnąć pozycję :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy23 września

    Książka zbytnio nie w moim gatunku, więc sobie odpuszczę jej przeczytanie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie przeczytam. Znam dość dobrze sprawę Kolanowskiego- w końcu grasował w moim rodzinnym mieście . Jego sprawę i akta sprawy przerabiałam studiując kryminalistykę ( jeden z wykładowców brał czynny udział w chwytaniu sprawcy )
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę zazdroszczę tej znajomości i przerobienia tej sprawy 😀

      Usuń
  28. Mocna lektura, brzmi ciekawie, ale chyba nie dałabym rady przeczytać;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. O książce nie słyszałam, ale to zapewne dlatego, że nie jestem fanką thrillerów. Może kiedyś się to zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj nie...książki tego autora zdecydowanie nie na moje nerwy...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jesień się zbliża to będzie co czytać :))
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  32. Mimo swojej wrażliwości lubię takie książki. Chyba jestem książkową masochistką :P. Tytuł sobie zapiszę ^^

    OdpowiedzUsuń
  33. O rany, książka zdecydowanie nie dla mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  34. ja akurat lubię tego typu książki :) więc zapowiada się naprawdę interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja jestem osobą bardzo wrażliwą także raczej nie dla mnie, ale kto wie.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Lubię takie książki, a jeszcze jej nie czytałam. Mam ją w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. So awesome that you got to meet the author. That's such a memorable experience!
    The storyline sounds very interesting.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja jeszcze książki tego autora mam przed sobą, za to... właśnie nadrabiam Chyłkę :) Niestety do ostatniego tomu wciąż mi daleko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niedawno skończyłam czytać Chyłke-12 tom 😉

      Usuń
  39. Pozycja wydaje się być bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)