Co ostatnio przeczytałam...

 Witajcie ☺

Za nami długi weekend - jak  go spędziliście? 

Mój minął całkiem przyjemnie ; wreszcie udało mi się zrobić porządki w szafie i pochować zimowe buty ,zrobić kolejne zdjęcia na bloga i wreszcie znalazłam chwilę bo przeczytać książkę.

Te kilka setek stron ,pozwoliło mi się oderwać na chwilę od rzeczywistości i zapomnieć o niej 😊.Nie zapomniałam jednak o swoich czytelnikach i postanowiłam się podzielić z Wami, swoją opinią o:







Amok 

Izabela Janiszewska




Amok jest kontynuacją Histerii ,o której pisałam TU.Jest też to ostatnia część serii o dziennikarce Larysie Luboń i policjancie Brunonie Wilczyńskim.
Nie przedłużając- zapraszam do lektury ,recenzji książki ☺



Szaleństwo, przemoc, rozpacz, wszystko ma swój koniec.

W trakcie poszukiwań zaginionej policjantki komisarz Bruno Wilczyński daje się wciągnąć w grę, w której nawet najmniejszy błąd może okazać się fatalny w skutkach. Nieuchwytny morderca umiejętnie manipuluje Wilczyńskim, sprawiając, że z wolna przestaje nad sobą panować.  

Tymczasem reporterka Larysa Luboń usiłuje rozwikłać zagadkową śmierć Lady Di, bezdomnej z Dworca Centralnego. Wszystkie tropy prowadzą ją do rodziny Hallerów i aby dotrzeć do prawdy, dziennikarka będzie musiała wejść w kłębowisko żmij. 
Larysa i Bruno zostaną postawieni przed wyborami, które obnażą prawdę o nich samych i na zawsze przypieczętują ich los.  

„Amok” to opowieść o tym, że przeszłość nigdy nie umiera, a najbardziej ściga nas to, przed czym chcemy uciec. To historia, która pokazuje, że ciemność drzemie w każdym człowieku, gotowa się przebudzić, oraz że każda z naszych decyzji ma swoje nieubłagane konsekwencje. 

Kontynuacja świetnie przyjętych „Wrzasku” i „Histerii” i zarazem finał bestsellerowej trylogii.

Książkę rozpoczyna opis śmierci ,jednego z bohaterów,w wyniku utonięcia.Wydaje nam się że wiemy kto zginął,ale tylko się wydaje ,ponieważ ostatnie strony książki nas wyprowadzają z błędu i jest to spore zaskoczenie.
Kolejne strony to poszukiwania ,zaginionej policjantki oraz próba  rozwikłania tajemniczej śmierci pewnej bezdomnej.W pewnym momencie ,bohaterowie znajdują się w poważnych tarapatach,finalnie wszystko się wyjaśnia ,lecz bez happy endu...

W książce mamy doczynienia z dwoma rodzajami narracji : trzecioosobowa (śledztwa Bruna i Larysy )oraz pierwszoosobowa  ( zaginiona policjantka Sylwia).
Tak jak w Histerii  ,wątek  dotyczący Larysy i wątek Brunona ,pojawiają się naprzemiennie,jednak pomiędzy nimi jest też wątek dotyczący Sylwii ,jednak mi on trochę przeszkadzał,i na początku był trochę niepotrzebny ,jednak im bliżej końca książki ,wątek Sylwii łączył się z wątkami Bruna i Larysy.Śledztwa równolegle prowadzone przez Bruna i Laryse, również w pewnym momencie się łączą ,za sprawą jednej osoby -porywacza Sylwii,od pierwszych stronnic wiemy kto to ,a fabuła tego wątku skupia się na odnalezieniu zaginionej,zahaczając o dzieciństwo Brunona i porywacza ,który jest znany z poprzednich tomów.Wątek Larysy jest nieco podobny ; Nasza bohaterka również wraca do przeszłości ,jednak nieco późniejszej niż Bruno ;mianowicie studia i początki pracy jako dziennikarki,jednak w przypadku jej śledztwa ,nie wiemy kto jest zabójcą Diany i to na jego  odnalezieniu skupia się Larysa.


Książkę mi się czytało ,bardzo dobrze ,dosłownie ją pochłonęłam w kilka godzin.Dużym plusem jest to przeplatanie wątków ; przyznaje że sprawa Brunona ,wydała mi się ciekawsza niż śledztwo Larysy.Autorka w kulminacyjnym momencie przerywa wątek Wilczyńskiego i przenosi nas do  wątku Larysy, co tylko podsycało moją ciekawość,a i u dziennikarki sporo się dzieje ,najwięcej jednak na samym końcu. Sytuacja , przedstawiona z perspektywy Sylwii  ,mimo iż na początku trochę mi przeszkadzała, to w miarę upływu czasu zgrabnie się łączy z wątkiem Brunona.W książce nie ma miejsca na nudę, oprócz standardowej akcji typowej dla kryminałów, jest też wiele elementów thrillera psychologicznego no i jest też wątek miłosny ,dotyczący Larysy i Brunona.Nie jestem fanką historii miłosnych ,jednak w Amoku ,zupełnie on mi nie przeszkadzał ,wręcz przeciwnie. Finał, jak zresztą wspomniałam u góry ,nie jest happy endem,co jest dla mnie dużym atutem - już nie raz ,pisałam na blogu że nie przepadam za takimi szczęśliwymi zakończeniami, tu jednak wrażliwszym osobom ,może się łezka w oku zakręcić.
Według mnie autorka ,dobrze zrobiła zamykając trylogię o Luboń i Wilczyńskim w trzech tomach, i zrobiła to rewelacyjnie ,zaskakując czytelnika finałem
W tym tomie, spotykamy wiele postaci z poprzednich tomów  ,oraz kontynuujemy niejako Histerie ,tak więc zanim sięgnięcie po Amok ,warto przeczytać chociaż poprzedni tom ,by wiedzieć o co chodzi ☺
W książce mamy wyjątkowo mało drastycznych scen i nie ma wulgaryzmów.

Polecam wielbicielom kryminałów i thrilleròw psychologicznych ☺


Czytaliście Amok ?
Znacie pozostałe tomy trylogii o Brunonie Wilczyńskim i Larysie Luboń? 
Co ostatnio przeczytaliście? 


Dajcie znać w komentarzach ☺ 

Do następnego 😘 


Źródło zdjęcia i opisu :

25 komentarzy:

  1. Anonimowy08 czerwca

    Nie czytałam tej książki, ale wydaje się ciekawa :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. This seems like a very interesting book. Thank you for sharing.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie coś dla mnie, uwielbiam takie klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam tej książki. Jeśli kiedyś pojawi się w mojej bibliotece, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria jeszcze przede mną - ale widze ,że zdecydowanie mi się spodoba ponieważ to totalnie moje książkowe klimaty :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy10 czerwca

    Nie czytałem jeszcze nawet recenzji. Książka dla tych co lubią dreszczyk. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Very interesting book! Thanks for sharing.

    Infinitely Posh

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kryminały więc ta książka jest idealna dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ohh nice! Sounds awesome. I haven't read anything new recently.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sounds a great book!
    I never read this book yet, the title pf the book is very tempting!

    OdpowiedzUsuń
  11. This look like a very interesting book. Thank you for sharing.

    www.exclusivebeautydiary.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Zapowiada się bardzo ciekawie. Chętnie po nią sięgnę w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też miałam długi weekend i spędziłam go bardzo miło. W końcu mogłam troche odpocząć i nacieszyć się słońcem. Ksiażka wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam thrillery i kryminały, więc będę miała tę książkę na uwadze 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesująca książka i świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam jeszcze o tej książce :) Amok brzmi coś łagodnie ale okładka gwarantuje sporo emocji :)
    Pięknego wieczoru życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam, ale lubię taką tematykę:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Długi weekend niezbyt udany, ale nie będę się rozpisywać i narzekać :D super, mój chłopak uwielbia kryminały, zaraz mu polecę!

    OdpowiedzUsuń
  19. That sounds very interesting!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Oh very interesting darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie słyszałam jeszcze o tej autorce ani o jej twórczości, ale jestem daleko w tyle z czytelnictwem ;) wróciłam ostatnio do mojej ulubionej serii książek o Cmentarzu zapomnianych książek Carlosa Ruiz Zafon'a. Może kojarzysz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie przeczytałam dwie poprzednie części, więc niedługo zabieram się za "Amok". ;)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)