Co ostatnio obejrzałam...

 Cześć:)

Przyszła zima, tj temperatury na minusie, jakiś tam śnieg się pojawił, ale patrząc na prognozy pogody, to on długo nie poleży. Dlatego, dla osób czekających na to aż na termometrze pojawi się temperatura powyżej 0 i śniegu już nie będzie, przygotowałam, recenzje seriali, które obejrzałam w ciągu ostatnich tygodni.

Mam nadzieję że post przeczytają, nie tylko domatorzy- jakoś trzeba zacząć wpis, sami wiecie ;)

Nie przedłużając, zapraszam na lekturę recenzji :)

 Enjoy ;)


Osaczony


Akcja serialu osadzona jest na osiedlu domów jednorodzinnych pod Warszawą. Głównym bohaterem jest Michał, który w trakcie porannego joggingu znajduje w lesie ciało sześcioletniego chłopca - syna sąsiadki. Śledztwo w sprawie morderstwa prowadzi detektyw Kron w myśl zasady, że ten kto znajduje ciało staje się pierwszym podejrzanym. Od tej chwili życie Michała zamienia się w koszmar. Media i sąsiedzi wydają na niego wyrok, żona też nie stoi zdecydowanie po jego stronie. Z każdą chwilą Michał jest coraz bardziej osaczony. Aby wyrwać się z matni, będzie próbował udowodnić komuś innemu winę, a potencjalny morderca może kryć się w każdym domu



Powiem Wam że po przeczytaniu opisu serialu, spodziewałam się kryminału, tymczasem serial jest bardziej obyczajówką z wątkiem kryminalnym. 
Chociaż morderstwo chłopczyka, jest głównym wątkiem serialu, mamy też tu romanse między bohaterami,  sekrety. Jako że jestem fanką kryminałów momentami mnie to trochę nudziło, tym bardziej że odcinki mogłyby być krótsze. Brakuje mi tu klimatu, takiego, wiecie- jak w thrillerach, ale mimo wszystko uważam że serial nie jest zły. Zdecydowanie bardziej polecam go fanom obyczajówek, mimo że jest tu morderstwo, to w serialu nie ma zbyt wielu krwawych scen.








Skazana





Sędzia Alicja Mazur robiła wszystko, żeby wyrwać się z piekła. Po konfrontacji z Pawłem Witkowskim wraca do więzienia. Zdemaskowanie męża sprawia, że jest pewna swojego uniewinnienia. Mimo nacisków Serafina Hanka decyduje się przyznać do postrzału ojczyma i ponieść konsekwencje. Czy Alicja zostanie w więzieniu, aby ratować córkę? W zakładzie karnym dochodzi do przetasowań personalnych. Kierownikiem penitencjarnym zostaje Hepner (Adam Woronowicz), degradując tym samym "Penisa" do roli zwykłego klawisza. Nowy kierownik szybko zyskuje przychylność osadzonych. Jedynie Alicja Mazur podejrzewa w tym podstęp. "Penis" w dalszym ciągu ukrywa przed żoną, że to on jest ojcem dziecka "Kosy". Jak Basia zareaguje na brutalną prawdę? Z wizytą w więzieniu pojawi się ukochany "Pati", Krystian. Czy Patrycja Cichy spełni marzenie i stanie na ślubnym kobiercu?




Pomimo że pierwszy sezon, nie zrobił na mnie zbyt dobrego wrażenia, dla zabicia czasu, obejrzałam drugi.
No niestety, uważam że drugi jest jeszcze gorszy- pierwszy odcinek był tego zapowiedzią.
Odcinki 2- 5 mnie trochę wciągnęły, niestety dwa ostatnie epizody, to była porażka.
Postać Alicji Mazur wyblakła, sędzia zrobiła się jakaś dziwna. Niestety ale wielu bohaterów się popsuło- Kosa, Amfisa, nawet Pati :( bunt w więzieniu, zwłoka kierownika w reagowaniu na niego, irytowały i wydają mi się niepotrzebne. Najbardziej jednak denerwowała mnie postać Hanki Mazur. 
Zakończenie zostawia furtkę do trzeciego sezonu, zbędnego moim zdanie, bo już w drugim, widać było że twórcom brakuje pomysłów i serial jest robiony na siłę. 
Słabiutko wypadł ten drugi sezon- odradzam.


Szadź






Na obrzeżach Opola w okrutny sposób zostaje zamordowana młoda dziewczyna. Dochodzenie wykazuje, że była jedną z wielu ofiar psychopatycznego seryjnego zabójcy. Na miejscu zbrodni pojawia się komisarz Agnieszka Polkowska. Policjantka nie zdaje sobie jednak sprawy, że jej udział w śledztwie nie jest przypadkowy. Czy zdoła dotrzeć do mordercy, zanim ten wybierze kolejną ofiarę?



Rok po tragicznych wydarzeniach, które rozegrały się w okolicach Opola, opinia publiczna wyczekuje na zakończenie procesu w sprawie zamordowanych kobiet. Piotr Wolnicki, główny podejrzany, nie przyznaje się do winy. Dla jednych to przerażający morderca, dla innych ofiara systemu. Komisarz Agnieszka Polkowska , która doprowadziła do ujęcia sprawcy, zeznaje przeciwko niemu w sądzie. Czy zebrane dowody i zeznania świadków wystarczą by go skazać? Drugi sezon serialu odsłoni przed widzami dramatyczne wydarzenia z przeszłości Piotra. W jego życiu pojawi się tajemnicza Lila, z którą Wolnickiego łączy mroczne doświadczenie z okresu młodości. Powrót Lilli po latach okaże się dla Piotra szansą na konfrontację z prawdą o sobie.




Fabuła nowych odcinków skupia się wokół wydarzeń rozgrywających się rok po próbie zamordowania Lilii i ucieczce Piotra.





Obejrzałam wszystkie trzy sezony w kilka tygodni.
Serial wciągnął mnie- nie raz, bywało że kładłam się spać o piątej nad ranem, byle by obejrzeć kolejny odcinek, a przerwa na sen była spowodowana tym, że oczy mi się zamykały.
Pierwszy sezon (nakręcony na podstawie książki) był rewelacyjny- nie tylko jako film akcji, ale uważam że miał w sobie elementy hororu.
Drugi sezon- trochę gorzej. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że twórcy, w przypadku Szadzi 2, wzorowali się na Chyłce. Romans ze współpracownikiem, problemy z alkoholem i pościg za psychopatą- chyba już to gdzieś widziałam. Lekko nie było, ale dobrnęłam do trzeciego sezonu, który był zdecydowanie lepszy. 
Być może, duży wpływ na to ma fakt, że akcja tego sezonu, toczy się w Srebrnej Górze, a jak wiadomo, małe miejscowości, są idealne, jeśli chodzi o seriale kryminalne.  Nie inaczej było w przypadku Szadzi 3.
Niestety, w ostatnich dwóch odcinkach, widać że twórcom skończyły się pomysły.
Mimo wszystko, sezon 1 i 3, mi się naprawdę podobały, 2 był zdecydowanie słabszy.
Polecam, przede wszystkim fanom kryminałów, Chyłki, i tym którzy mają mocne nerwy- nie brakuje tu brutalnych scen, m.in rozczłonkowanych zwłok. Zresztą, już sama czołówka, przyprawia o ciarki.





źródła zdjęć i opisów:









Oglądaliście, któryś z tych seriali?
Co ostatnio oglądaliście?

Dajcie znać w komentarzach.
Do następnego :)



17 komentarzy:

  1. we have no snow, and temperature quite good, above 10*C.... we are in the southern part of USA.....

    Thank you for sharing review of films.... interesting.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat tego rodzaju seriali nie oglądam i ostatnio niczego nie oglądałam xD

    OdpowiedzUsuń
  3. W TV non stop lecą reklamy Skazanej. Aż odechciewa mi sie oglądać

    OdpowiedzUsuń
  4. ja z polskich seriali nie oglądam nic :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Słyszałam o tych serialach, ale żadnego nie miałam okazji zobaczyć. Korzystając z zimowej aury nadrabiam filmowe zaległości więc pewnie również sięgnę po seriale :) Dziękuję za inspirację!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe propozycje! Ja ostatnio nie mam czasu na oglądanie :( Mocno mnie to boli, ale mam ciężki okres w pracy :( :( Może na weekedzie uda się nadrobić, Netflixowe seriale <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że ten okres się niebawem skończy, no i trzymam kciuki za weekend :)

      Usuń
  7. Dziękuję za inspiracje, ja szukam fajnych tytułów pełnometrażowych filmów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznaję, że nie oglądałam żadnego a mega kusi mnie Skazana. Ostatnio za to widziałam Klangor- który bardzo mi się podobał i polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zacofana jestem, bo o żadnym z tych seriali nawet nie słyszałam ;) Ja najczęściej oglądam tylko seriale komediowe. Najgorsze jest jednak to, ze mało jest naprawdę śmiesznych seriali. Przydali by się tacy drudzy "Przyjaciele" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Też lubię seriale komediowe, a jest ich, jak na lekarstwo.

      Usuń
  10. U mnie ostatnio był serial Wensday i o Sisi :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatni serial najbardziej mnie kusi. Nie dość, że według Twoich opinii wypada najlepiej i wciąga, to jeszcze akcja dzieje się w moich okolicach :D. Lubię takie motywy ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej widzę, że oglądasz mocniejsze seriale :) Ja nie mam do nich za bardzo głowy, za wrażliwa jestem, zdecydowanie wybieram jakieś romanse :D Ale książki uwielbiam wojenne :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. "Szadź" mam na oku. W wersji książkowej czytał ją mój mąż. Ja jeszcze nie miała okazji sięgnąć po powieści Igora Brejdyganta, ale może... kto wie. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No je oglądałam nic z tych rzeczy, ale słyszałam wiele dobrego go Skazanej i Szadzi 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy15 lutego

    Mnie się bardzo podobał serial Szadz. Jednym tchem obejrzałam 3 sezony i wciąż mam apetyt na więcej. Bardzo lubię Maćka Stuhra w roli Piotra - genialny czarny charakter. Ole też bardzo lubię w każdej roli. W serialu Wataha także pokazała się z dobrej strony. Jeśli chodzi o Skazaną to 1 sezon bardzo mi się podobał, drugi już tak sobie, może dokończę jak w TVN puszczą. Behawiorysta również był bardzo dobry. Książki nie czytałam, bo Mroza nie trawię. Osączony wydaje się ciekawy. Ostatnio z Playera przeszłam na Netflixa i trafiłam na Alchemia dusz, świetny serial koreański o samurajce, której dusza przenosi się do innego ciała.


    Kasia Dudziak

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)