Co ostatnio przeczytałam...

 Cześć

Choć mamy połowę tygodnia ,ja ciągle jestem myślami przy minionym weekendzie -był on bardzo udany ,jeśli nie liczyć niedzieli kiedy to mi się tak nudziło że zrobiłam przemeblowanie 😁

Dzisiejszy post bedzie, niejako, poświęcony sposobowi na nudę-większość ludzi gdy się nudzi ,zabiera się za oglądanie serialu lub czytanie książki.

Lista seriali które ostatnio obejrzałam, niebawem pojawi się na blogu ,tymczasem zapraszam Was na recenzje książki:


Izabela Janiszewska 

Histeria









Największy obłęd bierze się z niemocy.

Komisarz Bruno Wilczyński popada w obsesję – nie może pogodzić się z tym, że wciąż nie udało mu się wsadzić za kratki psychopatycznego mordercy. Musi jednak wyruszyć w nowy pościg, gdy na warszawskim Ursynowie kobieta zostaje brutalnie zamordowana. Zwyrodnialec z przeszłości mimo wszystko nie daje o sobie zapomnieć.

Tymczasem reporterka Larysa Luboń wpada na trop zagadkowego mężczyzny w masce, który prześladuje mieszkańców Warszawy. Czy naprawdę jest on potworem, jak sugerują media? A może prawda jest bardziej złożona?

Czy wszystkie czyny muszą mieć swoje konsekwencje? Jakie bestie kryją się w zwyczajnych ludziach? I czy można uciec przed przeszłością?

Kontynuacja bestsellerowego Wrzasku, jednego z najgłośniejszych debiutów kryminalnych 2020 roku!

"Intensywny i intrygujący jak jego bohaterka. Nie daje spokoju jak jego bohater.

Precyzyjna kryminalna układanka. W taką histerię mogę wpadać jak najczęściej".
Wojciech Chmielarz

"Fenomenalny kryminał z ważnym przesłaniem. Janiszewska z wirtuozerią łączy

wartką akcję z wciągającą kryminalną intrygą i aktualnymi problemami społecznymi.

Musicie to przeczytać!"
Marcel Moss


Źródło zdjęcia i opisu:



Już na pierwszej stronie pojawia się morderstwo ,krwawe -trzeba jednak dodać że opis tego zabójstwa jest bardzo delikatny ,nie czuje się obrzydzenia czytając jego opis (tak jak pozostałych zabójstw ) .
Śledztwo prowadzi komisarz Bruno Wilczyński ,równolegle swoje ,inne śledztwo prowadzi dziennikarka Larysa Luboń i jest też trzeci wątek dotyczący brata Larysy -Bartka.
Mamy trzy wątki i o ile śledztwo Bruna (morderstwa młodych matek ) i Larysy (człowiek w masce ,który straszy mieszkańców Warszawy ) wydają się łączyć (o tym za chwilę ) ,tak ten wątek Bartka wydaje się być niepotrzebny i tylko rozprasza czytelnika -ale tylko pozornie ,bo tak jak twierdzi pan Chmielarz ,jest to precyzyjna układanka kryminalna i już na samym końcu książki ,wszystko układa się w jedną całość .
Pomiędzy kolejnymi podejrzanymi Bruna ,gdzieś w połowie książki , zaczęłam być pewna kto jest mordercą i tylko czekałam w jakich okolicznościach to wyjdzie.
Autorka jednak zrobiła mi niespodziankę i okazało się że mordercą jest zupełnie ktoś inny ,osoba będąca cały czas w zasięgu czytelnika ,której nikt nie podejrzewał (brzmi znajomo ,prawda ?😉) 
Zakończenie sugeruje że będzie kontynuacja - z przyjemnością przeczytam ☺
Histeria to bardzo wciągający thriller psychologiczny.
W tej książce autorka oprócz układów ,które chronią ludzi przed karą za ich występki ,porusza temat przemocy wobec dzieci - głównie psychologicznej ,i pokazuje jak to w ludziach zostawia ślad na całe życie.Mamy również wątek choroby psychicznej .
Tak więc w pełni zgadzam się z panem Mossem-wartka akcja z intrygą i aktualnymi problemami społecznymi ;nie da się ukryć że w tym roku kulturę zdominował temat pedofilii ;wśród księży ( wstrząsająca książka pana Mroza Głosy zza światów czy szokujący dokument panów Sekielskich Zabawa w chowanego ) i nie tylko (pan Mróz i Osiedle RZNiW ) to ,jak zresztą sama autorka pisze w Posłowiu (bez bicia przyznaje że posłowie czytam tylko gdy sięgam po książkę nowego autora w mojej biblioteczce) oprócz przemocy fizycznej mało kto porusza wątek przemocy psychologicznej wobec dzieci ,a to ta przemoc zostawia największe ślady .
Kolejny plus za śledztwo dziennikarskie ;gdy sięgamy po książki typu thriller czy kryminał zazwyczaj na pierwszy plan wysuwa się policja (bywa że gdzieś tam w tle przewija się zwykły człowiek ,jednak zawsze zwraca się on do policji ) a w Histerii mamy również śledztwo dziennikarskie.☺
Ponieważ jest to kontynuacja książki Wrzask ,miałam obawy że się pogubie .
Mimo że w Histerii  są nawiązania do Wrzasku to jednak nie pogubiłam się ,autorka większość wątków przypomina ( nawet opisy Bruna czy Lary) 

Polecam książkę ;
Przedewszystkim tym którzy są znudzeni tradycyjnymi thrillerami ,jak i tym którzy nie lubią zbyt brutalnych książek .


Czytaliście tą książkę lub pierwszą część Wrzask?
Co ostatnio przeczytaliście ?


Dajcie znać w komentarzach ☺

Do następnego 😘











36 komentarzy:

  1. Kiedy widzę napis "psychopatyczny" to już wiem, że mi się spodoba :D Nie czytałam tej książki, ale wydaje mi się bardzo ciekawa. Myślę, że by mnie wciągneła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno nie czytałam jakiejś ciekawej pozycji a tym bardziej związanej z kryminalistyka. Za bardzo pochłonęły nas puzzle i klocki Lego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno niczego nie przeczytalam :( Muszę koniecznie to nadrobić, bo aż wstyd...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki ani jej pierwszej części, ale bardzo mnie zaciekawiłaś swoją recenzją, więc będę miała na uwadze te książki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hejka! ;)
    W końcu do Ciebie dotarłam. Jeśli chodzi o mnie, to ostatnio na wszystko brakuje mi czasu. Musze lepiej popracować nad organizacją. :D

    Obecnie jestem w trakcie czytania książki "Jak przyciągać dobre rzeczy". Bardzo fajna. ;) A o propozycji, którą przedstawiłaś wcześniej nie słyszałam.

    Przesyłam Ci gorące pozdrowienia! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie często czytam jeśli mam się przyznać, musi mnie coś mega zainteresować abym do tego przysiadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy11 listopada

    Książka zbytnio nie jest w moim gatunku, ale innym może się spodoba :D
    Ostatnio przeczytałam książkę pt. "Byłam tu" :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio trochę zaniedbałam czytanie.. Myślę ,że ta książka spodobałaby mi się ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja zdecydowanie wolę książkę niż seriale
    tej jeszcze nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo ciekawe. Z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem fajnie zrobić sobie przemeblowanie ;) Ta ksiażka to coś dla mnie bo nie lubie zbyt brutalnych ksiazek ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Ulalal fajna ksiązka, myślę, że by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam, że nie miałam okazji jeszcze poznać tej propozycji, ale czuję się skuszona ;) Lubię mordercze wątki w książkach :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Good book....
    thank you for sharing your well written summary and review...

    Have a great day

    OdpowiedzUsuń
  15. Było to rzeczywiście małe przemeblowanie czy trochę bardziej zaszalałaś? ;) Sposobów na nudę można znaleźć naprawdę wiele. Choć kiedyś słyszałam, że człowiek, który ma pasję, nigdy nie powinien na tę nudę narzekać i w sumie trochę się z tym zgadzam ;)
    Jak ja dawno nie czytałam książek! Ale uwielbiałam czytać młodzieżówki i kryminały, więc cieszę się, że przedstawiasz właśnie jeden z tych dwóch gatunków :) Brzmi świetnie, choć jestem ciekawa czy przekonałaby mnie ta polska autorka. Niestety, częściej mój wybór padał na zagranicznych pisarzy :(
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe przemeblowanie- przesunęłam łóżko pod okno i zdecydowanie lepiej się być czuje ( w moim rodzinnym domu miałam tak i może dlatego)
      Jeśli chodzi o zagranicznych pisarzy to nikt za wyjątkiem Stephena Kinga mnie nie przekonał 😉

      Usuń
  16. o super! ja ostatnio oprócz książek na studia czytałam też pozycję Jaya Sheetyego :)
    http://dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej :)
    Czasami człowiek potrzebuje zmiany i musi poprzestawiać meble :) ja pod koniec października pomalowałam ściany w pokoju na różowo :D

    Książka mocna, ale raczej nie dla mnie. Za wrażliwa jestem ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś dla mnie, pewnie kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Great book tip, thank you. I like books that offer some balance. Like not too brutal, but still very interesting to read.

    Have a lovely day!

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. Jednak kusi mnie by najpierw sięgnąć jednak po Wrzask :) Ja aktualnie sięgnęłam po komiks, choć rzadko to robię :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Very interesting article! Have a great weekend! 🍁🍂🍁

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam jeszcze tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna recenzja ^^ nawet mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  24. So many surprises in this book... like it!
    Happy weekend Lili!

    OdpowiedzUsuń
  25. Polecane książki gatunkowe, które są dla mnie dobre do czytania. Tak się składa, że ​​lubię gatunek thrillera psychologicznego, ponieważ kiedy czytamy w myślach, wydaje się, że jesteśmy w to zaangażowani.
    Dziękuję za twoją rekomendację, Lili. Pozdrowienia z przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownie, że miło spędziłaś ten tydzień. Taka literatura to raczej nie dla mnie, a co do przeczytanych książek to ostatni stawiam na książki o tematyce zdrowego odżywiania, oraz podejścia do diety.
    Miłej niedzieli 😘

    OdpowiedzUsuń
  27. Interesująca książka . Masz racje to dobry na nudę .

    OdpowiedzUsuń
  28. Cool review! Thank you very much for your sharing!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja bardzo lubię tego typu klimaty, strasznie się wciągam myśląc kto jest mordercą itp. Ostatnio mam fazę na czytanie, a co czytam to zobaczysz pewnie w kolejny piątek :).

    OdpowiedzUsuń
  30. Zachęciłaś mnie, jednak zacznę od "Wrzasku" - lubię czytać zachowując kolejność.

    OdpowiedzUsuń
  31. Have a great week! 🍁🍂🌾

    OdpowiedzUsuń
  32. Zaciekawiłaś mnie tą książką, będę ją miała na uwadze:)
    Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Książka zdecydowanie zapowiada sie ciekawie, ale na poczatek zanim sięgnę po tę pozycję muszę nadrobić Wrzask :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. będę ją mieć na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  35. mocna pozycja moje gusta:)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)