Co ostatnio przeczytalam...

Witajcie ☺

Jak minął tydzień ?
Jakie plany na weekend?
Ja spróbuje dziś zrobić zdjęcia, a jak dziś się nie uda ,to będę próbować jutro 😁
Oczywiście  efektami z pewnością pochwalę się na Instagramie, a dziś przychodzę z recenzją książki:



Lot 202

Remigiusz Mróz 


Nie przedłużając zapraszam do lektury recenzji ☺





Zwyczajna, piątkowa noc w Nowej Hucie. Kamery monitoringu u zbiegu dwóch ulic rejestrują młodego chłopaka o drugiej piętnaście. Nie ma go na nagraniu z przecznicy dalej…

Sześć lat później, podkomisarz Agnieszka Oliwa odnajduje ciało chłopaka w Opolu. Wszystko wskazuje na to, że w wyjątkowo osobliwy sposób popełnił samobójstwo.
Tymczasem z Okęcia startuje samolot z premierem na pokładzie. Zwykły lot do Toronto ma potrwać dziewięć godzin i trzydzieści pięć minut. Szybko okazuje się jednak, że najprawdopodobniej nigdy nie dotrze do celu… rozpoczyna się wyścig z czasem, a jedyną poszlaką jest chłopak, który niegdyś zaginął na krakowskich ulicach.












Akcja toczy się w kilku miejscach :Opole ,Warszawa ,Kraków (to miasto pojawia się jednak tylko na chwilę ) oraz przestrzeń powietrzna samolotu ,którym leci premier.
Książkę zaczynamy od znalezienia zwłok zaginionego chłopaka czyli Jacka Kiedrowskiego w Opolu.Na miejscu pracę rozpoczyna policja ,a w międzyczasie premier Patryk Hauer wybiera się na lotnisko ,aby lecieć do Toronto.
W Opolu ,policjanci głowią się nad tym aby ustalić motyw działania zabójcy Kiedrowskiego ,bo okazuje się samobójstwo Jacka zostało upozorowane ,a morderca bawi się z policjantami w okrutną gre.
Krakowski wątek kończy się wraz z ustaleniem że Jacek właśnie stamtąd pochodzi ,oraz z poznaniem jego matki.
W miedzyczasie samolot z premierem zostaje porwany ,i okazuje się że obydwie sprawy są ze sobą powiązane a zabójstwo ,upozorowane na samobójstwo to tylko wstęp.



Jak to zwykle bywa w przypadku książek pana Mroza (a przynajmniej tych które miałam przyjemność przeczytać ) już od początku mamy dzieje się.
Wyjątkowo obrzydliwe zabójstwo ,zmasakrowane zwłoki Kiedrowskiego oraz tajemnicza wiadomość dla policjantów ,wskazująca na to że morderca jest wyjątkowo niebezpieczny ,zapowiadają świetny thriller.
Gdzieś do połowy książki zastanawiałam się co łączy premiera i Kiedrowskiego ,nawet w pewnym momencie trochę zaleciało skandalem romansowym premiera ,ale to kończy się jedynie krótka wziamnka ,ku mojej uldze.
Sama polityka jest tu jedynie wątkiem pobocznym ,co również przyjęłam z ulgą bo polityki mam dość.
Głównym motywem są terroryści - cieszę się że pan Mróz nie sięgnął po znany już do bólu temat dzihadzystow ,lecz innej tego typu organizacji o której nie wiedziałam.
Mamy przedstawiony schemat działania takich zamachowców ,mamy również przykład tego jak my Polacy ,potrafimy się jednoczyć w obliczu zagrożenia.
Mimo że sprawców poznajemy niemal odrazu ,to przez te kilkaset stron próbujemy poznać motyw ich działania a przy okazji kłania nam się historia i to nie tylko Polski ,a w tle mamy wyjątkowo brutalne zabójstwa.


Świetny thriller ,który naprawdę polecam ☺



Czytaliście już to książkę ?


Dajcie znać w komentarzach ☺


Do następnego ☺





47 komentarzy:

  1. U mnie ten tydzień był dość ciężki bo miałam dużo pracy wiec mega ciesze się na odpoczynek w weekend. Ksiażki nie czytałam i wstyd się przyznać,że zadnej książki Mroza jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji jej czytać, ale Twoja recenzja naprawdę zachęca!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale zapowiada się ciekawie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam wcześniej tej książki, ale recenzja bardzo zachęcająca wiec na pewno przeczytam jak mi wpadnie w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy30 maja

    Nie czytałam tej książki. Raczej rzadko po takie sięgam i na tą chyba się nie skuszę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Seems a great book for the summer reading :)
    Thanks for recommendation

    OdpowiedzUsuń
  7. Głośno ostatnio o tej książce w blogosferze. Przyznam jednak, że lekko przejadła mi się twórczość tego autora i chyba jednak i tą historię odpuszczam...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa historia mrożąca krew w żyłach. Lubię takie zagadki:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzymam kciuki by udało Ci się zrobić nowe zdjęcia :)
    Po książki Mroza nie sięgam, bo po prostu się boję takich powieści :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja obecnie zaczytuje się w treść ustawy o prawie nieletnich :D No cóż, sesja zbliża się wielkimi krokami.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak...😆
      Powodzenia zatem na sesji 😘

      Usuń
  11. Ooo fajnie, że szybko jest akcja, książki nie znam, ale autora kojarzę, jedna znajoma często wysyła snapy że czyta jego książki

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa książka. Niestety nie miałam możliwości jej jeszcze przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Thank you for sharing your review!

    https://sarahrizaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie czytałam, ale może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie widziałam jeszcze tego tytułu :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Interesting post my dear, thank you for sharing ) 

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już tyle razy się przymierzałam do przeczytania książek Mroza i jakoś nie mogę się z motywować:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Hi Lili
    Thanks for the reading tip, I had never heard of that book !!

    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam sporo książek Mroza, ale o tej jeszcze nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aż poczułam ciarki na plecach! Bardzo lubię tego typu książki. Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie czytałam. mało mam czasu na książki:( ale fabuła jest ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam tej książki, ale jest warta uwagi po twojej recenzji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. book sound interesting... great reading for summer

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam , ale faktycznie dobrze sie zapowiada. Za to ostanio kochana miałam okazje nadrobić Mrozowa Ekstradycje - bardzo mi sie podobała i czekam obecnie na wiecej Chyłki :)

    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podobała "Esktradycja" - po zakończeniu, sama nie mogę się doczekać kolejnej książki o Chyłce 😉

      Usuń
  25. mi tydzień zleciał bardzo szybko. Teraz kolejny się zaczyna i tak leci ten czas... a na czytanie książek nie mam niestety wolnych chwil;/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawiłaś mnie na maksa, uwielbiam takie wątki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. O ile uwielbiam thrillery to twórczości pana Mroza nie umiem przejść.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie czytałam tej książki, chętnie po nią sięgnę. Czytając recenzję, faktycznie można zauważyć, że dużo się dzieje. Ciekawi mnie połączenie wątku tego zamordowanego chłopaka z porwaniem samolotu premiera... Brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  29. I haven't heard of this book yet,
    nice review though.
    Take pictures and share ♥

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie miałam przyjemności czytać tej książki ani żadnej innej pana Mroza, ale muszę nadrobić bo słyszałam wiele pozytywnych opinii o jego twórczości. Recenzja tej powieści bardzo do mnie przemawia, więc muszę koniecznie po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  31. uwielbiam tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Skoro polecasz to chętnie tą książkę przeczytam, lubię thrillery :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piateczka- też lubię thrillery 🙂

      Usuń
  33. Widziałam wiele pochlebnych opinii o książkach tego autora, jednak ja po żadną nie sięgnęłam. :D

    Mam nadzieję, że udało Ci się zrobić zdjęcia, bo ja dzisiaj byłam na sesji. <3

    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana 😘
      Zdjęcia udało się zrobić - jedno z nich pojawiło się we Wtorek na Instagramie 🙂

      Usuń
  34. Zapowiada się ciekawie, oj szkoda że ja ostatnio nie mam czasu na książki:( Buziaczki:**

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja mam ochotę na coś psychologicznego :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Też czytam Mroza "Umorzenie" Rewelacyjna ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. The cover design of the book is beautiful. Your review too.
    I have never read this book, but I will try to find it.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie miałam okazji jej czytać, ale powiem ci, że mnie nią zainteresowałam bo bardzo lubię thrillery :)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)