Garść rad od Lili:o skórzanych rzeczach i kosmetykach

Kilka miesięcy temu moja koleżanka opowiedziała mi historię która mnie trochę przestraszyła.Będąc u okulisty,natrafiła na mega długą kolejkę i zagadała się z dziewczyną w naszym wieku.Klasyczne pytanie:"co ci dolega?"Okazało się że dziewczyna dostała zapalenia spojówek po użyciu tuszu do rzęs.Tusz otworzyła ok.rok temu,położyła go gdzieś i ostatnio gdy sprzątała to go znalazła i nim się pomalowała.Od razu u mnie zapaliła się lampka i odkryłam czemu  mnie swędzi skóra głowy.ponad rok temu kupiłam maskę do włosów i cały czas jej używałam.Wyrzuciłam maskę i problem zniknął.Więc gdy kupujecie kosmetyk(tusz,balsam,szampon czy cokolwiek inne) to w okolicach kodu skanujacego macie taki symbol:







To jest termin przydatnosci kosmetyku.Czyli jeżeli w tym czasie nie zuzyjemy kosmetyku to go wyrzucamy bezwzględnie.Czym może grozić użycie takiego przeterminowanego kosmetyku?W moim przypadku było to podrażnienie skóry głowy u kogoś innego zapalenie spojówek.Dziewczyny błagam was:patrzcie na termin przydatności!
Teraz napiszę wam o pielęgnacji skórzanych ubrań i butów.Nie wiem czy zauważyłyscie ale po ja po upraniu czarnej skorzanej kurtki obejrzałam ją ze wszystkich stron i stwierdziłam że zrobiła się jakaś taka dziwna.A w dotyku taka nijaka.Czym ją nasmarowałam żeby wyglądała "bardziej wyjsciowo"?Kremem Nivea

.No i przyznam wam że wygląda lepiej niż "bardziej wyjsciowo". ;-)
Ostatnio kupiłam sobie nowe buty(ze skóry )


i dostałam gratis cenną radę:Aby się tak bardzo nie budziły wystarczy je posmarować czymś tłustym np.olejem.Także mam nadzieję że ten post ułatwi wam życie.A może wy znacie jakieś sposoby na pielęgnacje ubrań(nie tylko tych skórzanych)i butów?Czekam na wasze komentarze i maile :-)


6 komentarzy:

  1. Ari♡♡12 grudnia

    dzięki za ten termin przydatności kosmetyków...cóż teraz będę zwracać uwagę na takie rzeczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż wiele moich koleżanek kupuje kosmetyki,potem je chowają bo znalazły nowe i tak w kółko...kosmetyki zalegają w szufladach nawet i po 1,5 roku!!Nie wiedziałam że to może być niebezpieczne...Dzięki

      Usuń
  2. Ciccone12 grudnia

    post bardzo przydatny...Ja rok temu po dwóch praniach wyrzuciłam swoją ukochaną czarną skórkę ;-( bo się nie nadawała do niczego...

    OdpowiedzUsuń
  3. posmarowałam swoje buty olejem jak szłam do szkoły i extra!Czyściutkie bo brud po nich spływał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarnulka13 grudnia

    o tych skórzanych rzeczach to ja słyszałam natomiast dzięki za info o terminie przydatności kosmetyków :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszka13 grudnia

    no i po tym wpisie o masce zreflektorowałam się...Hm rok temu kupiłam odżywke do włosów używałam jej a póżniej nabyłam w promocji drugą odżywkę.Gdy ta druga odżywka mi się skończyła wróciłam do tej pierwszej i po przeczytaniu postu sprawdziłam termin (12 miesięcy)No i już wiem czemu mi włosy wypadają..

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)