Co ostatnio przeczytałam...

 Witajcie :)

Niejednokrotnie wspominałam, że książki to jest mój sposób na oderwanie się od rzeczywistości.

Zawsze przed czekającym mnie, jakimś stresującym wydarzeniem, sięgam po książkę, by się odstresować

Z reguły zawsze zdaje to egzamin. 

W zeszłym tygodniu, czekało mnie kolejne stresujące wydarzenie. Wiedząc że tak właśnie będzie, tydzień wcześniej, zapobiegawczo zaopatrzyłam się w książkę, a wrażeniami po lekturze dzielę się z Wami dziś :



Izabela Janiszewska

Niewybaczalne


Pióro pani Izabeli, poznałam już wcześniej czytając Amok czy  Histerie, gdzie polubiłam się z twórczością autorki- trzecia książka, autorstwa tej pani, którą przeczytałam, jest chyba tego dowodem :)
Czy Niewybaczalne jest kolejną książką, która mi się spodobała?
Zapraszam Was do lektury mojej recenzji :)







Zaginione dziecko, niewybaczalna zbrodnia i jedno kłamstwo, które zniszczy wszystko… 

Trzyletni chłopiec puszcza rękę mamy i znika bez śladu w centrum handlowym. Wkrótce potem śledczy odnajdują na pobliskich łąkach trzy ofiary pewnej przerażającej zbrodni. Odkrycie to paraliżuje miejscową społeczność. Narasta nieufność i panika, a jednocześnie ktoś bardzo stara się, by prawda o zbrodni nie ujrzała światła dziennego. 

Dwadzieścia pięć lat później Zuzannę budzi pukanie do drzwi. Na progu zastaje policjantów, którzy informują ją o śmierci ojca. Niebawem okazuje się, że cała przeszłość kobiety została zafałszowana. By zrozumieć tragedię sprzed lat i raz na zawsze przerwać zmowę milczenia, Zuzanna musi udać się w podróż tam, gdzie zaczęła się ta lawina kłamstw. 

Czasami wystarczy jedno kłamstwo, by zacząć wątpić we wszystkie prawdy.



Źródło zdjęcia i opisu:



Książka jest napisana w dwóch narracjach: pierwszoosobowa (Zuzanna), i trzecioosobowa (Babicze, policjanci).
Akcja powieści toczy się w różnych czasach; rok 2015 (śmierć ojca Zuzanny, jej śledztwo), rok 1990 (śmierć trzech chłopców)
Autorka przeplata te dwa wątki, chociaż na początku czytelnik zastanawia się, co ma wspólnego Zuzanna, z brutalnym zabójstwem trzech chłopców?
Szybko okazuje się że bardzo dużo. Wraz z kobietą, udajemy się do małej miejscowości, gdzie okazuje się że Zuzanna żyła w kłamstwie. Kłamstwie które okazało się być, czymś w rodzaju parasola ochronnego...
Dowiadujemy się coraz więcej o niej, jednocześnie szukając sprawcy zabójstwa dzieci, z 1990 roku, ponieważ mężczyzna, który został oskarżony o to, i odsiaduje wyrok, jest niewinny (w tej sprawie) .

Dzieci zostały zabite w małym miasteczku, gdzie wszyscy się znają, co zazwyczaj gwarantuje dobry thriller.
Nie inaczej jest w tym przypadku; wszyscy, wszystkich podejrzewają, relacje między bohaterami są skomplikowane. Nastoletnia ciąża, romans z sąsiadką, wątek lesbijski, jest tłem dla poszukiwań zabójcy Kubusia, Emila i Piotrka. 

Dwadzieścia pięć lat później, do tego miasteczka, przyjeżdża Zuzanna. 
Kobieta jest po przejściach; straciła pracę, mierzyła się z linczem, rozwiodła się. 
Po śmierci ojca, natrafia na trop związany z jej matką. 
Zuzanna dowiaduje się że ojciec nie mówił jej wszystkiego.
Postanawia poznać prawdę o swojej matce, przy okazji rozwiązując sprawę zabójstwa dzieci w 1990 roku. 
W małym miasteczku, panuje układ, niewinny człowiek staje się kozłem ofiarnym (trzeba kogoś zamknąć) , a prawdziwego morderce poznajemy na ostatnich stronach książki. Jest to osoba której nigdy byśmy o to nie podejrzewali, która była cały czas w zasięgu czytelnika. 
Śmierć matki Zuzanny, również nie była samobójstwem, była ściśle związana z zabójstwem dzieci. 
Jeśli jesteście ciekawi co ma wspólnego Zuzanna z jednym z dzieci, zabitych w 1990 roku, co się działo z jej matką, a dodatkowo lubicie kryminały, których akcja toczy się w małych miasteczkach- koniecznie musicie przeczytać tę książkę. Byłoby to Niewybaczalne, gdybym nie napisała, że książka mi się bardzo podobała- pochłonęłam ją w dwa dni, no cóż, wciąga ;)


Czytaliście te książkę?
Co ostatnio przeczytaliście?

Dajcie znać w komentarzach :)

Do następnego :)

14 komentarzy:

  1. Witam serdecznie ♡
    Niestety nie znam tej książki, nie miałam okazji jej czytać i nie przypominam sobie bym znała autorkę. Wygląda na to, że muszę się zaopatrzyć w ten tytuł, jeżeli wciąga to pewna jestem, że będzie dla mnie świetną lekturą :) Cudowny wpis, świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła brzmi niezwykle interesująco, chętnie przeczytam, jeśli wróci mi ochota na czytanie thrillerów 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty się pytasz, co ostatnio co czytałam. Wstyd się przyznać, ale już dłuższy czas nie miałam papierowej książki w ręku, nie mam jakoś na to czasu, no, chyba że Kodeks Cywilny się liczy, haha :D Ta książka wydaje się bardzo ciekawa, pewnie gdybym miała nieco więcej czasu, to bym sama z chęcią ją pochłonęła. Może w wakacje będzie nieco lżej, a do nich czas szybko zleci. Odkąd jestem na studiach to te dni przelatują przez palce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Looks like an interesting book ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam twórczości tej autorki.

    Ostatnio zaczytuję się w książce "Niewidzialne życie Addie LaRue". ;)

    Buziaki! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dom pod biegunem teraz czytam :) A książki Janiszewskiej mam dopiero w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam, ale skoro thriller i to bardzo wciągający to biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się, że to bardzo intrygująca książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy25 marca

    Rzadko sięgam po takie książki, ale ta nawet mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią zapisuje tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jest naprawdę wciągająca. Takie właśnie są najlepsze na oderwanie się od zmartwień. Chętnie przyjrzę się bliżej twórczości autorki, bo skoro wszystkie trzy książki są w podobnym klimacie, to biorę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie ;) Lubię takie zagmatwane historie.

    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Blog
    Jeśli masz chwilę i czytasz mojego bloga, proszę o odpowiedź w ankiecie ;) Pozwoli mi to bardziej dopasować treści.
    Ankieta

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej autorce i o tej książce. Ja podobnie jak Ty uwielbiam czytać, bo podobnie jak u Ciebie jest to mój sposób na oderwanie się od tego co tu i teraz :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Książki Janiszewskiej mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)