Co ostatnio obejrzałam

 Cześć ☺

W przerwie między recenzją jednej ,a drugiej książki ,czas na recenzje filmu :


25 lat niewinności.

Sprawa Tomka Komendy 









Fabularna opowieść o życiu Tomasza Komendy – młodego mężczyzny niesłusznie skazanego na 25 lat więzienia za gwałt i zabójstwo nastolatki. Twórcy filmu podejmują próbę znalezienia odpowiedzi na do dziś nurtujące wszystkich pytania. Jak to mogło się wydarzyć? Dlaczego niewinny człowiek musiał aż 18 lat czekać w celi na sprawiedliwość?

Chyba większość z Was słyszała o tej sprawie.Tomasz Komenda został skazany na 25 lat za zbrodnie ,której nie popełnił.Spędził w więzieniu ,najlepsze lata swojej młodości .
Udało się udowodnić jego niewinność ,ale to co przeżył to prawdziwy horror-jest to wyraźnie pokazane w tym filmie.
Film zaczyna się od momentu aresztowania Komendy ,później twórcy wracają do początkowych przesłuchań go w sprawie zabójstwa tej nastolatki jak i feralnej sylwestrowej nocy którą bohater filmu spędził w domu.Ten wątek pojawia się jeszcze później -tym razem gdy kolejny zespół śledczych ,szuka dowodów na jego niewinność - tym razem jest on przedstawiony z perspektywy brutalnie zamordowanej nastolatki ,gdzie mamy pokazanych prawdziwych sprawców .
Na upartego można by się przyczepić tego że ta fabuła ,jest lekko niespójna ,jednak ja na to nie zwróciłam uwagi ze względu na emocje które towarzyszyły mi podczas oglądania filmu.
Złość ,współczucie ,poczucie niesprawiedliwości - to tylko niektóre z nich ,które umiem nazwać.Akcja tego filmu toczy się głównie w więzieniu ,gdzie oglądamy naprawdę wstrząsające sceny -dotyczą one głównie pana Komendy gdzie został on niejednokrotnie brutalnie potraktowany nie tylko przez współwięźniów (jest też parę tego typu scen z innymi więźniami).
Mamy również sceny rozmowy z dziennikarzem,gdy pan Komenda postanowił nagłośnić swoją historię - to co później oglądamy ,to co się dzieje w ZK po emisji reportażu ,również daje do myślenia a są to kolejne brutalne ,sceny pełne przemocy .
Przyznam się że popłakałam się na tym filmie .
Nie sposób też było się nie uśmiechnąć gdy w końcu udało się go uniewinnić ,ale tylko na krótko bo już później widać że więzienny horror odcisnął na jego psychice piętno.

Jak już u góry wspomniałam -fabuła jest lekko niespójna i dla mnie to jest jedyne niedociągnięcie w tym filmie i to takie które jest znalezione na siłę.(myślę że raczej widz nie powinien się pogubić  )
Film przedstawia całą historię -od momentu aresztowania dwudziestoparoletniego Tomasza Komendy aż do momentu gdy zaczyna on ,po wyjściu z więzienia ,próbować odbudować swoje życie,czy może raczej zacząć je od nowa
Ci którzy sledzili tą sprawę w mediach ,mniej więcej wiedzą co tam jest pokazane ; te skarpetki czy ślad ugryzienia ,a także oskarżenia pewnej kobiety ,która doprowadziła do tego pasma horroru ,które spotkało pana Komende.
Tak więc film ,całkowicie i autentycznie przedstawia tą historię ,a to co dzieje się w więziennych murach sprawia że chciałabym aby ta historia nie była oparta na faktach.
Nie jest to lekki film - pomijając to że ta niesprawiedliwośc która spotkała pana Komende już sama w sobie budzi negatywne emocje ,są też sceny naprawdę brutalne ; nie tylko te z ZK ale i komisariatu ,podczas przesłuchania.
Mimo to naprawdę polecam Wam ten film szczerze ☺
Mocnym punktem tego filmu jest obsada ,według mnie rewelacyjni aktorzy ; pani Agata Kulesza ,Pan Piotr Trojan czy pan Dariusz Chojnacki a także krótka rola ,właściwie epizod pana Komendy 


Ogladaliście ten film?

Co ostatnio ogladaliście ?


Dajcie znać w komentarzach ☺

Do następnego 😘








43 komentarze:

  1. hmm tego jeszcze nie widziałam!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam tego filmu i szczerze mówiąc, nie chciałabym nawet go obejrzeć, a już na pewno nie poszłabym na niego do kina.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chłopak chce żebyśmy poszli do kina na ten film ale właśnie obawiałam się, że może on być dla mnie nieco zbyt brutalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bylam wczoraj wieczorem. Momentami musiałam zamykać oczy bo nie mogłam patrzeć na te brutalne sceny. Przed obejrzeniem tego filmu nie miałam w sumie pojęcia z jakiego powodu on stał się podejrzanym. Myślałam, że miał on jakieś powiązanie z tą osobą lub sprawą, co mogłoby wskazywać błędnie na jego trop ale to jak oni "trafili" na niego to była jakaś masakra. Zniszczyli mu młodość i najlepsze lata życia. Faktycznie moment, w którym wychodzi na wolność jest wzruszający :)

      Usuń
  4. Ta sprawa budzi we mnie ogromne emocje, w głowie mi się nie mieści, jak mogli skazać niewinnego człowieka:/
    Film na pewno będę chciała zobaczyć.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you for recommendation.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/09/dior-hydra-life-fresh-hydration-sorbet.html

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo też muszę obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam, ale właśnie widziałam dużo reklam tego filmu i mnie ciekawił. Zapisuję i mam nadzieję, że za jakiś czas obejrzę ;) O sprawie nie słyszałam, ale pewnie dlatego, że nie mieszkałam w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam, ale mam w planach obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hejka Lili :)
    Słyszałam o tym filmie, ale nie jestem pewna czy chciałabym go obejrzeć.
    O sprawie Tomasza Komendy wiem z telewizji.
    Szkoda chłopiny :(

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tym filmie sporo dobrych recenzji. Muszę go obejrzeć przy najbliżej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie chcę to obejrzeć! Ale póki co w Anglii nie emitują:(

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze ja już mam przesyt tą sprawą i na film się nie wybieram. Współczuję chłopu, że tak się stało ale mam wrażenie, że za niedługo z lodówki mi wyskoczy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Planuję oglądnąć ten film, choć nie w kinie :)
    Szkoda człowieka...

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo słyszałam o tym filmie ale jeszcze go nie oglądałam, ostatnio mało oglądałam filmów 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Planujemy z mężem wybrać się dzisiaj na ten film :)
    Jestem pewna, że warto! To film, któy trzeba zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy26 września

    Nie oglądałam tego filmu, ale może kiedyś skuszę się obejrzeć :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. a good review...I will watch the movie.
    Have a nice weekend

    OdpowiedzUsuń
  18. Interesting post my dear, thank you for sharing )  

    OdpowiedzUsuń
  19. Chce się wybrać ale moi znajomi wola się pośmiać więc albo pójdę sama albo kogoś w końcu wyciągnę. Moim zdaniem historia warta filmu

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam w planach pójść do kina ale nie wiem czy zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie oglądałam, ale chciałam. Ostatnio z moim chłopakiem oprócz seriali, zaczęliśmy ogladać Harrego Pottera, żeby sobie tak odświeżyć wszystko, bo już parę lat tego nie widziałam i zupełnie zapomniałam o czym jest tak dokładnie

    OdpowiedzUsuń
  22. I haven´t seen it yet. Thanks for sharing.
    I hope you´ll visit my blog soon. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  23. Najgorsze jest to, że to właśnie autentyczne historia. Filmu nie oglądałam, choć przyznaję, że kusi. Może się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie chce na ten film iść . Szkoda że nie wszystko jest w nim dograne

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo chcę zobaczyć ten film, tym bardziej, że historia oparta na faktach. Coś strasznego, że reputacja prokuratora i pozostałego wymiaru sprawiedliwości była ważniejsza od człowieka.

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  26. nie oglądałam tego filmu i nie planuję:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Hi Lili
    I confess that I don't have the patience to watch movies. So I'm not up to date on recent films.
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Zamierzam się wybrać na ten film. Przez bardzo długi czas obserwowałam sprawę tego biednego mężczyzny.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy film, napewno po twojej recenzji obejrzę .

    OdpowiedzUsuń
  30. Look very interesting. I need to check it.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/09/viktor-rolf-bonbon-salvatore-ferragamo.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Nice review,
    I'll try to watch it.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Zdecydowanie trzeba obejrzeć ten film. Historia oskarżenia niewinnego człowieka jest przerażająca.

    Z pozdrowieniami.

    OdpowiedzUsuń
  33. Film chyba nie dla mnie ale moze jak kiedyś trafię :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Z pewnością wybiorę się na ten film. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. musze to obejrzeć, koniecznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie widziałam tego filmu. Ostatnio oglądałam jakieś komedie na Netflixie ale jak zwykle nie pamiętam nazwy filmu.. chyba będę musiała sobie zrobić jakiś plik z nazwami, które już widziałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Na pewno nie byłby to dla mnie łatwy film pod kątem emocjonalnym.

    OdpowiedzUsuń
  38. Czytałam wiele artykułów na ten temat i każdy z nich wywoływał u mnie spore emocje. Dla mnie to niewyobrażalne, jak łatwo można osądzić niewinnego człowieka i zniszczyć mu życie. I po co? Tylko po to by mieć sprawę zamkniętą? To są absurdy polskiego sądownictwa...

    OdpowiedzUsuń
  39. Historia, która karze niewinnych ludzi ... ten film jest wart obejrzenia i zdecydowanie wysysa emocje. Zapamiętam tytuł filmu i obejrzę go.

    Dzięki, Lili.

    OdpowiedzUsuń
  40. Interesting review! Thank you very much!

    OdpowiedzUsuń
  41. Planujemy właśnie iść w weekend z moim do kina na to także dobrze wiedzieć, że warto :D Buziaczki 💛💛

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)