Co ostatnio przeczytałam...

Witajcie ☺
Zgodnie z zapowiedzią z Instagrama ,na  blogu będzie mała przerwa od stylizacji (zdaje się że we wrześniu na blogu jeszcze będzie trochę tych letnich outfitów😊)



Dziś mam dla Was recenzję książki
Będzie dla Was ,to małym zaskoczeniem ale tym razem nie jest to dzieło autorstwa Pana Mroza;czas by inny autor pojawił się i na moim blogu i na mojej półce z książkami

Zapraszam Was na moją opinię ,o :

Max Czornyj 

Rzeźnik 








Wstrząsający portret jednego z najsłynniejszych seryjnych morderców.

Powieść inspirowana prawdziwą historią seryjnego mordercy Józefia Cyppka, Rzeźnika z Niebuszewa
Wszystko co przychodzi na świat musi też z niego odejść. Kto nie dopuszcza do siebie tej myśli jest głupi albo szalony. Poza tym, czy w umieraniu jest coś złego?
Rzeźnikowi z Niebuszewa, dzielnicy Szczecina, przypisano potworne zbrodnie.
Zwłoki swoich ofiar wywoził do opuszczonego gmachu magazynów dzisiejszej szkoły rolniczej. Tam przerabiał je na mięso.
Po spuszczeniu wody w stawie przy ulicy Słowackiego odnaleziono kilkadziesiąt ludzkich czaszek, przeważnie dzieci.
Rzeźnikowi udowodniono jednak tylko jedno morderstwo. Został skazany na karę śmierci.
Wyrok na Józefie Cyppku wykonano 3 listopada 1952 roku o godzinie 17.45. Do końca nie okazał skruchy.
W miejscu, w którym mieszkał Rzeźnik z Niebuszewa do dziś nikt nie mieszka.
Bez owijania w bawełnę przyznałem się do wszystkiego, o co mnie oskarżono. Ale gdyby tylko mieli pojęcie, co naprawdę zrobiłem... Nie pozwoliliby mi tak łatwo umrzeć.

Źródło opisu i zdjęcia:





Książka przykuła moją uwagę opisem - uwielbiam i książki i filmy oparte na faktach 
Dodatkowymi atutami są ;wątki historyczne ,a także to że opis skojarzył mi się z moim ulubionym filmem Jestem Mordercą (TU pisałam o tym filmie ),wszak i Wampir z Zagłębia i Rzeźnik z Niebuszewa byli seryjnymi mordercami i grasowali mniej więcej w tym samym okresie.
Książka jest napisana w dużej części w narracji pierwszoosobowej - wyjątkiem są dwa lub trzy rozdziały + notatki milicyjne (te notatki to był świetny pomysł ,książka nabiera dzięki temu jeszcze większej autentyczności ) napisane w narracji trzecioosobowej 
I bez tego ,książka nie należy do łatwych ,lekkich 
Lubię oglądać i czytać thrillery ,kryminały ale Rzeźnik zdecydowanie przebił to co do tej pory widziałam i czytałam
Autor już od pierwszych stron ,pisze o zwłokach - nie są to jednak zwykle trupy lecz ciała ofiar są rozczłonkowane wręcz brutalnie ( cóż ,przydomek rzeźnik o czymś świadczy )
Myśli ,czyny - świadczą o tym że po Cyppku nie można spodziewać się niczego dobrego ; są takie zachowania u innych ludzi ,które budzą u mnie odrazę ,zdumienie i złe przeczucia ,tak jak u Cyppka.
Młodość bohatera  przeplata się z jego dorosłym życiem.
Wojenna tematyka , dziwne myśli bohatera i jego brutalne morderstwa przeplatają się w książce ,z milicyjnymi notatkami i przesłuchaniami świadków
,To ostatnie dotyczy głównie sprawy zabójstwa Ireny Jarosz - to morderstwo autor umieścił niemal na samym końcu książki - bardzo fajny trick 
Podoba mi się również słowo od autora ,gdzie pan Czornyj pisze że starał się wniknąć w umysł Rzeźnika ,a także o tym jak się przygotowywał i poświęcał przy pisaniu tej książki 
Według mnie ,udało mu się to.
Mimo to książka ,niezbyt mi przypadła do gustu .
Zbyt brutalna dla mnie .
Nie zaliczylabym jej do kryminału,bardziej jest thrillerem psychologicznym 
Nie podobała mi się głównie ze względu na kanibalizm ,którego w książce nie brakuje (mimo że starałam się te fragmenty pomijać to przez kilka dni po przeczytaniu książki ,nie mogłam jeść mięsa )


Ale styl pisania autora ,bardzo mi się spodobał - myślę że przeczytam inne jego książki ☺

Rzeźnik powinien spodobać się fanom thrillerów psychologicznych ,którzy może i niekoniecznie lubią wątki z historią ale za to są wegetarianami 😉


Czytaliście ?
Co ostatnio czytacie ?


Dajcie znać w komentarzach ☺

Do następnego 😘

38 komentarzy:

  1. Coś dla mnie, bo lubię thrillery psychologiczne. Muszę w końcu przeczytać jakąś książkę tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
  2. thank you for review of the book....brutal, but look interesting.

    OdpowiedzUsuń
  3. JA wolę podkasty ostatni :D

    OdpowiedzUsuń
  4. thrillerem psychologicznym - to mój ulubiony gatunek książek i filmów, zaciekawiłaś mnie tą książka i historią. Koniecznie musze ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesting post my dear, thank you for sharing )  

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka raczej nie dla mnie bo nie lubię brutalnych książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nadal żadnej książki nie przeczytałam:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie się czyta powieści o tematyce thriller i detektywistycznej.
    Zwłaszcza jeśli fabuła nie jest łatwa do przewidzenia.
    Czytelnicy będą zaciekawieni, aby przeczytać ją do końca historii.
    O ile historia nie jest zbyt długa.
    Miłego weekendu
    Z poważaniem

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam Maxa Czornyja Rzeźnik. Bardzo drastycznie napisana książka, raczej dla osób o mocnych nerwach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym przeczytała, lubię takie brutalne książki hehe
    Ostatnio nic nie czytalam

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy29 sierpnia

    Nie spotkałam się wcześniej z tą książką. Nie jestem do końca przekonana czy taka tematyka mogłaby mi się spodobać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, że jeszcze we wrześniu planujesz dodać letnie stylizacje :)
    Co do książki to brzmi ciekawie :)
    Ale za thrillerami nie przepadam :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi by się mogła spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. The story is very interesting I will try to read this frozen

    OdpowiedzUsuń
  15. The book about psychological thrillers are always fascinating.
    Thank you for recommendation!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tego Rzeźnika bym prxeczytala
    Jak najbardziej moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  17. Po raz pierwszy słyszę o tej książce.Lubię taki rodzaj fabuły!

    OdpowiedzUsuń
  18. That books seems very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/marc-jacobs-decadance-mugler-aura.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten Autor doskonale posługuje się słowem pisanym i umie tworzyć niezwykle sugestywne opisy. Gdy przeczytałam nazwisko twórcy i to o czym jest, wiedziałam, że to raczej nie dla mnie...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja czytam teraz głównie różnego rodzaju poradniki:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealna na jesienny wieczór :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo interesująca książka . Muszę po nią kiedyś sięgną. . Lubię Twoje stylizacja , więc będę za nimi tęsknić

    OdpowiedzUsuń
  23. czytałam Rzeźnika. Mocne podobało mi się;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Interesting post))) Thank you very much!

    OdpowiedzUsuń
  25. coś na pewno dla mnie, aczkolwiek takich ksiązek nie mogę czytać przed snem, bo potem wszystko mi się śni hah.

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoda, że nie przypadła Ci do gustu:** Aktualnie totalnie nie mam czasu na czytanie ale może za jakiś czas :**Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
  27. Oh very interesting book darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie dla mnie :) Nie lubię brutalnych opowieści :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie coś dla mnie- lubie jka jest krwawo, morderca się w powiesciach nie oszczędza a czytelnikowi robi się słabo :-D
    Obecnie czytam thriller " Odwyk "=)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja mam bardzo ciężko żeby ciągnąć się w jakąkolwiek książkę :(

    OdpowiedzUsuń
  31. I don't like the psychological thrillers, I get very nervous about reading, I like other types of reading. I look forward to these new looks !!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  32. This book look very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/09/marc-jacobs-decadance-mugler-aura.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Lubię takie klimaty więc bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale jestem jej bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)