Test alergiczny farba do włosów

 Temat był chyba wałkowany u każdej blogerki na blogu więc i ja dołącze do tego grona :)Chodzi o PPD czyli Sztuczną Henne.Co to jest i gdzie się to znajduje?
Parafenylenodiamina(PPD), inaczej nazywana też aminą aromatyczną, jest czarnym barwnikiem używanym do produkcji farb do włosów, farb drukarskich oraz innych preparatów barwiących.
Na razie skupimy się na  parafenylenodiaminie w farbach do włosów.
Powszechnie wiadomo że tego hm... składniku szukamy pod nazwami:

  • fenylenodiamina, 
  • p-diaminobenzen, 
  • p-fenylenodiamina, 
  • paraphenylenediamine,
  •  4-fenylenodiamina, 
  • 4-aminoaniline, 
  • 1,4-benzenodiamina 
  •  1,4-diaminobenzen.
Często padają pytania o farbę bez PPD.
Jest,jest oto link gdzie można ją kupić:
$


Włoski import.Ja ją kupiłam w hurtowni fryzjerskiej a pierwsze co zrobiłam to sprawdziłam
skład.
Oto i on(e)

  • aqua-czyli woda
  • cetearyl-alkohol cetylowy.Ma działanie pośrednio nawilżające
  • ceteareth-25 ;substancja myjąca i usuwająca zanieczyszczenia ze skóry głowy i włosów
  • ceteareth-2;mieszanina alkoholi cetylowego i stearylowego oksytelynowanych.Ma działanie zwilżające.
  • propylene glycol-alkohol dwuhydroksylowy.Również nawilża skórę głowy
  • prunus amygdalus dulcis oil-olej ze słodkich migdałów
  • toulene 2-5- diamine sulfate;barwnik czarny
  • oleth 30-substancja myjąca
  • behenyl alcohol-stabilizuje  kosmetyk
  • ethanolamine-aminoalkohol
  • m-aminophelon;używany jest również w lekach typu paracetamol
  • ammonium hydroxide-woda amoniakalna
  • parfum-kompozycja zapachowa
  • Hexyl cinnamal -imitacja zapachu jaśminu
  • benzyl salicylate-kolejny składnik kompozycji zapachowej
  • limonene-jak wyżej czyli kompozycja zapachowa
  • linalool-imitacja zapachu konwalii
  • behenyl beeswax i
  • stearyl beeswax -są  to kwasy tłuszczowe wosku pszczelego
  • erythorbic acid-konserwant,przeciwutleniający,stabilizuje barwę
  • Cera alba-oczyszczony(biały wosk pszczeli)
  • bertholletia excelsa seed oil -olej z nasion orzesznicy brazylijskiej
  • 2-amino-4-hydroxvethylaminoansole sulfate-emulsja rozwijająca
  • 4-chlororesorcinol-kolejny barwnik
  • Sodium Metabisulfite-konserwant
  • tetrasodium edta-konserwant,stabilizator
  • aloe barbadensis leat juice-sok z aloesu
  • tetrasodium pyrphosphate-zagęszczacz który również reguluje ph skóry
  • lactobicillus ferment-wzmacnia skóre głowy przed niekorxystnymi składnikami
  • streptococcus thermophilus ferment extract-probiotyk
  • BHT-Konserwant
Mimo tego że PPD tu nie ma i tak zrobiłam test alergiczny(zgodnie z zaleceniem producenta)
Po otworzeniu farby



wycisnęłam "odrobinkę" farby na płatek do demakijażu



i posmarowałam tym okolice nadgarstka
(Efekt końcowy)



i po spłukaniu




oraz po 48 godzinach







Werdykt?Brak uczulenia.Czyli można farbować.
A jak to jest z tym uczuleniem na PPD?
Podpytałam lekarza:ryzyko jest niewielkie,najczęściej pojawia się wysypka.Są nikłe szanse aby po 10 latach farbowania włosów pojawiło się uczulenie.Więc po co ten test?Może się okazać że producent dodał nowy składnik na który jestem uczulona.Oczywiście da się zrobić test na uczulenie na PPD u Alergologa.
Co będzie potrzebne?
1)Skierowanie od lekarza rodzinnego
2)RTG płuc
3)Badania krwi i moczu
W skrócie:podczas wizyty u Lekarza POZ trzeba poprosić o skierowanie na komplet badań do testu alergicznego.
To tyle ode mnie w temacie alergii i PPD.Życzę wam pięknych czuprynek bez wysypek,i tradycyjnie czekam na wasze opinie o farbie Nabè,lub,innych farbach:)

22 komentarze:

  1. o super dzięki za link bo od kilku lat farbuje Palette i ta farba śmierdzi także już zamówiłam Nabe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po Syossie dostałam wysypki i zmieniłam farbę na Loreal Sublime Mousse
    i do tego farbuje na olej i jest ok:)Ale może kiedyś się skusze na Nabe ;)
    Fajne paznkocie Lili ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja farbowałam włosy i Syossem i Loreal Sublime Musse i Garnier i nigdy wysypki nie
    miałam:)Teraz planuje przestawić siè na Palette Deluxe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja farbowałam Loreal Preference ale po przypadku śmierci Julie McCabe przerzuciłam się na Biokap...Nigdy u mnie nie było niby nic po żadnej farbie...

    OdpowiedzUsuń
  5. No w końcu jakiś normalny wpis o PPD...Sama się wystraszyłam po tej akcji z Loreal Preference(nigdy mi nic po niej nie było) i kupiłam sobie Biokap...Okazało się że tragedia,makabrycznie podrażnił mi skóre...Obecnie jestem na etapie poszukiwania farby także dzięki za link do Nabe...:D
    Masz ładny kolor pazurków ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy sobie nie farbowałam włosów na olej i się waham...Wiem na czym to polega ale nie boję się że mi kolor wyjdzie nie taki jaki ja chce...:-((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka razy farbowałam włosy na olej..pierwszy raz nie myłam ich po "zaolejowaniu" i kolor mi nie chwycił:(za drugim razem umyłam je i było niby trochę lepiej ale kolor i tak nie wyszedł jaki chciałam ale cóż...lepsze to niż całkowita utrata włosów :)

      Usuń
    2. No dobra przekonałaś mnie,pofarbuje się na olej bo po lekarzach nie chce mi się chodzić...dzièki :)

      Usuń
  7. No tak,szkoda że nie wpadłam na ten blog wcześniej.Po tym artykule: https://pracownia4.wordpress.com/2011/12/06/czy-farbowanie-wlosow-moze-zabic/
    poszłam do lekarza i myślałam że od razu będę miała ten test uczuleniowy,a tu nic z tego...Chodziłam z gigantycznymi odrostami i dotąd farbowałam włosy szamponetkami aż nie trafiłam na ljnk od Lili do Nabe...Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie zaczęłaś ten post...Nie od straszenia innych jak co poniektórzy.A z tym testem alergicznym no to fakt jest różnie.Ja i moje koleżanki od ok 5 lat się farbujemy i nigdy żadnych testów nie robimy

    OdpowiedzUsuń
  9. CandyGirl2001 grudnia

    Ja w necie wyczytałam że nawet jak test u alergologa wyjdzie że nie jest się uczulonym na PPD(tak jak ja) to nie ma pewności że nic się nie stanie po zafarbowaniu włosów bo to się niby odkłada w organizmie a lekarz powiedział że jak pracuje od 15 lat to większej głupoty nie słyszał ;-)Ja farbuje sie od 6 lat i nigdy nic mi nie było a na PPD nie jestem uczulona:-)Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny błagam Was-nie wierzcie w to co w necie piszą!!!Zanim pierwszy raz pofarbowałam włosy na olej zasięgłam porady na jakimś forum(nie pamiętam nazwy to było rok temu) czy włosy mam umyć i naolejować tego samego dnia co farbowanie czy może wystarczy dzień przed.Otrzymałam odpowiedz że koniecznie tego samego dnia i na swoje nieszczęście posłuchałam i DOSTAŁAM ZAPALENIA UCHA ŚRODKOWEGO!!!!Prawie dwa tygodnie na antybiotyku...

      Usuń
    2. Ale to trzeba chyba nakładać olej 24 godziny przed farbowaniem?Przykładowo:We Wtorek o 16:00 mam farbować włosy więc w Poniedziałek o 16:00 nakładam olej???

      Usuń
    3. Natalia02 grudnia

      No dokładnie trzeba uważać na fora internetowe bo może sìe to skończyć tragedią.Kilka lat temu zaczęło mnje swędzić w nosie i zaczęła mi lecieć krew.I tak przez kilka dni.W końcu weszłam na jedno forum i opisałam swój problem.Dostałam od jakiejś panny odpowiedz że niby jej wujek też miał krwotoki z nosa i się okazało że umarł bo to był rak nosa.No więc załatwiłam sobie skierowanie na RTG nosa a termin mi wyznaczyli za tydzień +tydzień oczekiwania na wyniki!Dla mnie to były najgorsze dwa tygodnie w moim życiu!!!Spać nie mogłam,jeść nie mogłam prawie cały czas płakałam!Po tych koszmarnych dwóch tygodniach okazało się że niepotrzebnie bo wyniki były w porządku.A krwotoki dalej były.Kuzynka dała mi namiary na laryngologa i na wizycie okazało się że krew była bo zadrapałam sobie paznokciem dziurki w nosie.Także uważajcie.Pozdrawiam :-)

      Usuń
    4. To jeszcze pół biedy...A gorzej jak niektórzy zamiast iść do lekarza sami stawiają sobie diagnoze za pomocą internetu.Córka mojej sąsiadki nosiła aparat i po zdjęciu tego aparatu w buzi jej się porobiły jakieś urazy ortodontyczne.Dobrze że jej matka zainterweniowała bo mało co by się z tego tragedia zrobiła gdyż dziewczyna przy pomocy internetu stwierdziła że to kiła!!!

      Usuń
    5. Anonimowy03 grudnia

      Dla wszystkich pacjentek dr Internetu:
      http://demotywatory.pl/4669436/Internet-najlepszym-doradca

      Usuń
    6. ja myje wlosy na noc więc wieczorem nakładam ten olej kokosowy.

      Usuń
  10. Anonimowy05 grudnia

    większość składników tej farby sa rakotwórcze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MariAnna05 grudnia

      we wszystkich farbach sa substancje rakotwórcze...Ameryki nie odkryłaś

      Usuń
  11. Sayurinka05 grudnia

    ja używam farby do włosów z Avonu od 6 lat i nic mi nigdy nie było.Nigdy też nie robiłam żadnych testów i nie mam takiego zamiaru.Pozdro :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy07 czerwca

    Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy07 lipca

    toulene 2-5- diamine sulfate;barwnik czarny - to składnik również mocno uczulający, więc jeśli ktoś jest uczulony na ppd, to to też go uczuli, tym samym ta farba nie jest dobra dla alergików.

    OdpowiedzUsuń

*Miło że jesteś -zawsze staram się odwiedzać moich czytelników

*Każdy komentarz i każdy kolejny obserwator to dla mnie wielka motywacja :) :*
ALE:

*Nie bawię się w obserwacje za obserwacje.
Obserwuje tylko te blogi które mi się podobają i których autorzy w miarę regularnie mnie odwiedzają.

*Jeśli masz napisać samo Spam czyli : FAJNY BLOG , CIEKAWY POST, MOŻE WSPÓLNA OBSERWACJA odpuść :)
Takich komentarzy nie publikuje, ich autorów nie odwiedzam,więc szkoda Twojego czasu :)

*Cenie sobie szczere komentarze,nawet krytykę byleby kulturalnie :)
Wulgarnych ,obraźliwych komentarzy nie publikuje!!


*Nie akceptuje reklam sklepów, produktów w komentarzach

*Zachęcam do podawania linków do bloga przy komentarzu -będzie mi łatwiej trafić na Twojego bloga :)